About

Friday, December 31, 2010

Edisi Bogel: Teresa Cock !

salam seDunia..


Anda kenal akan perempuan diatas?                         
Yaa!! nama dia Teresa Cock                                      
Siapa dia?
Yaa!! dia Ahli Parlimen Seputeh, seorang Anti-Melayu & sangat Anti-ISLAM
Kenapa dengan dia ni? 



Teresa Cock Ahli Parlimen DAP Seputeh semalam dalam kenyataannya yang disiarkan MALAYSIAKINI menggesa supaya DS Najib memohon maaf dengan orang Kristian. Teresa Cock cuba menggambarkan bahawa DS Najib ini kononnya seorang yang anti-Kristian ekoran arahan daripada Jabatan Perdana Menteri supaya membuang elemen keagamaan dalam satu sambutan majlis Krismas.


Tujuan Teresa Cock sebenarnya adalah untuk menimbulkan perasaan benci penganut Kristian kepada DS Najib dan secara tidak langsung menimbulkan kebencian penganut agama tersebut kepada Kerajaan. 


Ulasan:
Selesakah kita yang beragama Islam, menyertai majlis yang diselitkan dengan upacara keagamaan, diputarkan lagu-lagu pemujaan? Sudah tentu kita berasa tidak selesa kan? Begitulah juga dengan Teresa Cock Bingai ni, selesakah Teresa Cock jika kita menjemput dia datang ke Majlis Berzanji & Marhaban, tetapi kita bersama rakan-rakan yang beragama ISLAM duduk mengaji, berzikir? Sudah tentu badan Teresa Cock akan BERASAP dibuatnya! Penyudahnya dia akan duduk luar sambil bedek-bedek Blackberry atau pun dia minta diri kononnya ada program lain walhal dia tak selesa berada dalam majlis tersebut.


Tetapi atas tujuan menghormati tuan rumah, sudah tentu kita bertindak hadir dalam  majlis yang dianjurkan. Tetapi dalam masa yang sama tuan rumah kena la hormati SENSITIVITI kita. Dalam isu ini, DS Najib adalah Perdana Menteri kepada semua kaum, jadi dia kena penuhi setiap jemputan yang dibuat tidak kira ianya datang daripada apa agama. Tetapi dalam masa yang sama penganjur tersebut hendaklah menghormati DS Najib sebagai penganut agama ISLAM. Simple! Teresa Cock tidak fahamkah prinsip hormat-menghormati?  


Blogmaster geram dengan Teresa Cock ni dah lama..bukan geram nafsu tapi geram akan tindak-tanduknya! Jom kita kenali siapa sebenarnya manusia bernama Teresa Cock ni..
Teresa Cock hadir ke Masjid Nurusaadah, Kg. Cheras Baru untuk Program Berbuka Puasa dengan jemaah Masjid berkenaan pada 19hb. September 2008. Teresa Cock turun ke program anjuran orang ISLAM dengan berskirt pendek? Kalau dah nama Program Berbuka Puasa Masjid, sudah tentulah dibuat dalam perkarangan Masjid kan? Ini bukan KURANG AJAR namanya? Sikap Teresa Cock seolah-olah tidak menghormati malah menghina adab memasuki rumah ibadat ISLAM.
September 2008, Teresa Kok menerima petisyen 189 penduduk untuk perlahankan azan di Masjid. Satu penghinaan kepada umat ISLAM. Perkara yang sama berlaku juga pada sebuah Masjid  di Shah Alam dan di sebuah Masjid di Seksyen 5, Kota Damansara. "Dalam petisyen tu, penduduk minta supaya azan Subuh diperlahankan dan kuliah Subuh pada hari Sabtu dan Ahad tidak menggunakan pembesar suara. Kami akur dengan permintaan mereka,“ Bahrudin Maskor, Bilal Masjid Al-Ehsan, Bandar Kinrara, Puchong.
2hb. Jan 2009, Teresa Cock mempertahankan tindakan akhbar The Herald Gereja Katholik untuk menggunakan kalimah ALLAH dalam edisi Bahasa Melayu. Teresa Kok yang merupakan seorang Kristian berjuang untuk membolehkan kalimah ALLAH digunakan oleh penganut Kristian. Kalau semua agama dalam Malaysia ni panggil Tuhan mereka dengan nama ALLAH, alamatnya muda-mudi Melayu akan datang akan menghidapi KONFLIK AGAMA!


Tahukah ANDA? 

Pada tahun 1968, Kristian hanya terdapat 168 orang pengikut sahaja. Pada tahun 2008, jumlah itu telah meningkat kepada 10,200 orang. Ini usaha missionary Kristian, siapa dalangnya? agak-agak??
Bangunan apa ni yer?
Calvary Convention Centre (CCC) itulah nama gereja yang sedang dibina di Bukit Jalil sekarang ini. Kompleks gereja setinggi 6 tingkat ini dibina di kawasan seluas 600,000 kaki persegi. Dibina dalam DUN Teresa Cock. Bila siap nanti gereja ini adalah yang terbesar di Asia. Cara DAP kembangkan agama Kristian.

Nota Kaki..
Bila kita mempertahankan institusi agama ISLAM, mereka tentang habis-habisan..tapi bila JPM minta lambang salib tu dilucutkan, Teresa Cock minta DS Najib pohon maaf pada orang Kristian? Banyak cantik muka kau! PASola ni pun satu BINGAI..dah terang lagi nyata DAP ni Anti-ISLAM yang korang gi bersekongkol dengan dorang tu buat apa? Hanya semata-mata nak UNDI? 

p/s: Teresa Cock..lu sudah minta maaf pada orang ISLAM pasal lu HINA tulisan jawi kat papan tanda?

DAP ANTI ISLAM
PAS KONONNYA PARTI ISLAM
PAKATAN TUNGGANG LANGGANG LA JADINYA...

2 comments:

  1. Errrrr.....minta maaf ye tuan punya blog...tapi sedikit pembetulan ni....satu part ni kene mintak betulkan sikit..tempat CCC ni bukan bawah Selangor....cutting border kita dari Kinrara baru kawasan MPSJ...bukit jalil ni bukan kite yang punya...dari kelab golf sampai la ke Astro tu DBKL punye...

    ReplyDelete