About

Saturday, December 18, 2010

Nasihat: Nik Najis..Undur Ler Sebelum Kene Lempang Ngan Malaikat Maut!

Tok Guru Nik Aziz, kesihatannya tidak begitu baik, pergerakannya terbatas. Doktor menasihatkannya tidur terlentang tetapi masih bertegas tidak mahu berundur atas alasan mentadbir negeri bukan pakai  tubuh-badan melainkan hanya pakai fikiran menerusi dewan harian dan mesyuarat Exco. Orang Pas meminta beliau kekal. Jika mereka minta beliau berhenti, petang ini juga dia letak jawatan, katanya.


(UtusanOnline, Dec17,2010)


salam seDunia..


Salah satu ciri-ciri kepimpinan yang baik adalah tahu bila masanya dia patut berhenti. Kedua, sepanjang kepimpinannya disediakan pengganti yang terbaik (grooming). Ketiga, percaya bahawa pengganti itu mampu menjalankan tugas dengan baik kerana dia dilatih begitu lama dan terpilih.


Baca seterusnya: Suara Majlis


Ulasan:
Hadoii...asam malas nak terbitkan artikel pasal orang tua ni..dah melalut jauh dah dia ni..begitulah jika dapat memegang tampuk kekuasaan sekian lama, jiwa pasti liat untuk melepaskan nikmatnya..apa dia ingat tadbir negeri zaman sekarang macam zaman Caesar ker? Arah pastu ada orang selesaikan..zaman dah maju ler Ajis..kah! kah! kah!


Dengan kesihatan yang tidak begitu baik, ditambah pula dengan pakej sakit tua..disarankan adalah lebih jika Nik Ajis berundur..main cak! cak! pong! ngan cucu ker..berehat sambil belajar Tai-Chi kat laman rumah pagi-pagi ker lagi bagus! 


Statement Nik Najis diatas menunjukkan yang beilau masih tidak mahu melepaskan jawatannya. Ok..fine! Jangan cakap rakyat marhein tak nasihat, jangan mati 'keras' kat dalam Pejabat  Menteri Besar udah ler..baru jentik aje tu, dah hospital..good luck Ajis!

1 comment:

  1. Sama-samalah berdo'a, Insya-Allah, sebelum ajal, Nik Aziz sempat bertaubat. Anak-anak nasihatlah ke ayah itu !.

    ReplyDelete