About

Friday, December 30, 2011

Karnival Sayangi Selangor 30.12.2011



30.12.2011 - Antara acara-acaranya..


Program Sejuta Wajah Rakyat Selangor kepada Perdana Menteri photo shoot bersaksikan himpunan 5,000 anak muda Selangor.
WOW! Terbaik lah! 
Persembahan Artis Muzik Tanahair oleh Azlan And The Typewriter & Mus May !
perghhhh!! mesti syOk ni ...
Futsal 24 Jam
kehebatan anak-anak muda dalam sukan Futsal..hidup sihat tu !
Battle Of The Band FINAL ! 
Pelapis artis tanahair bakal dicipta di sini!
Street Soccer
Dalam Misi Mencari Lionel Messi Malaysia.. :)
Basketball
Micheal Jordan In The Making..
Persembahan Silambam
Pertunjukan seni beladiri dari masyarakat India..
Belon Panas ! 
Sapa-sapa yang tak gayat tu boleh la try..asam gayat der..


Rumusan:
Karnival Sayangi Selangor telah memasuki hari yang ketiga hari ini..memang teramatlah rugi bagi sesiapa jua jika masih tidak mahu mengunjungi Karnival Sayangi Selangor ini..


JOM kita ke Karnival Sayangi Selangor..jumpa di sana !! 

Thursday, December 29, 2011

Update - Karnival Sayangi Selangor 2011 (29.12.2011)









Karnival Sayangi Selangor yang telah bermula semalam dengan begitu meriah sekali. Pelbagai aktiviti telah sempat dirakamkan buat tatapan umum. It's okay, pembangkang kalau nak tengok gambar-gambar ni pun boleh..even better turun sendiri ke Karnival tu ler..baru terbuka minda pekung korang tu..


 Pertandingan Pakaian Muslimah

 Pelbagai lapisan masyarakat membanjiri I-City

Penat berjalan, kaum ibu pakat berehat..

Menarik bukan? Rugi orang Selangor tak turun..tidak mengapa kerana Karnival Sayangi Selangor ini berlangsung sehingga 31hb Disember 2011. Jadi bagi yang mungkin tidak berkesempatan untuk turun semalam, barangkali anda boleh turun pada hujung minggu ini bersama keluarga anda dan alamilah keseronokan Karnival Sayangi Selangor ini.


Semalam Dato' Noh Omar telah merasmikan  Pelancaran Flying Flamingo. Disamping itu, terdapat acara Battle Of The Band yang berjaya menarik golongan anak muda yang meminati muzik untuk berentap mempersembahkan muzik mengikut gaya masing-masing. Fuhh..berbakat benar anak-anak muda zaman sekarang..asam puji! 




Hari ini pada pukul 8.30 malam, akan diadakan Tanglung Event dan program ini bakal dirasmikan oleh Dato' Chua Tee Yong. Jom kita serbu ! 


Rakyat Bersama Barisan Nasional!

Wednesday, December 28, 2011

Cubaan Awal Pembangkang SABOTAJ Karnival Sayangi Selangor 2011!

 

Umum mengetahui bermula dari esok 28.12.2011 sehingga 31.12.2011 akan berlangsung Karnival Sayangi Selangor anjuran Kerajaan Barisan Nasional. Pelbagai program dan acara telah tersedia buat rakyat Selangor. Ini termasuk acara bagi pelbagai peringkat umur.

Sudah pasti Karnival Sayangi Selangor ini  akan mendapat sambutan segenap pelusuk rakyat Selangor dan secara tidak langsung akan memanaskan punggung Pakatan Pembangkang. Jadi, permainan jahat bermula bila pembangkang mencanangkan bahawa kadar sewa tapak niaga di Karnival ini perlu dibayar sebanyak RM 4,000 !. Jua puok-puok tohik pembangkang ini jugalah yang berebut tapak berniaga di Karnival ini. Habis semua tapak berniaga yang disediakan oleh penganjur dibolot oleh peniaga-peniaga pembangkang.

Lebih menyemakkan kepala bila golongan peniaga yang telah mendapat ruang niaga ni MENYEWA kepada golongan yang benar-benar mahu berniaga dengan menyewa tapak sebanyak  RM 4,000 sepanjang hari Karnival.

TAPAK BERNIAGA DI KARNIVAL SAYANGI SELANGOR 2011 ADALAH..
PERCUMA !! DIULANGI PERCUMA !!

Jumpa Disana Ya !

Friday, December 23, 2011

Edisi Jumaat: Ahli PAS Hanyut Dilalaikan Sham Kamikaze dalam Masjid !



Muzik pada umumnya merupakan alat-alat tertentu yang timbul daripadanya alunan bunyi dan irama sama ada ia berbentuk yang dipukul atau dipalu seperti gendang, rebana dan lain-lain atau yang ditiup seperti seruling, serunai, trompet dan lain-lain atau yang dipetik seperti gambus, gitar, biola dan seumpamanya. Kedudukan hukum muzik ini bergantung kepada apa jenis alat dan penggunaannya kerana ada diantaranya yang diharamkan oleh syarak dan ada pula diharuskan. Oleh itu kedudukan hukum muzik itu sendiri akan tertakluk kepada perkara-perkara berikut:

a) Menggunakan alat-alat muzik yang dilarang oleh syarak, maka kedudukan muzik itu adalah haram.

b) Bermain alat muzik yang harus, namun telah dicampur dengan perkara-perkara yang haram seperti nyanyian-nyanyian oleh golongan wanita dalam keadaan mendedahkan aurat di hadapan golongan lelaki ajnabi atau bukan mahram dengan suara yang merdu, lirik lagu yang mengandungi unsur-unsur cinta asmara, percampuran dan pergaulan bebas antara lelaki dan perempuan, disertai dengan arak, judi dan sebagainya. Para ulamak telah sepakat menghukumkan bermain alat muzik dalam keadaan seperti ini adalah haram.

Persoalan yang timbul sekarang ialah yang mana satukah alat muzik yang diharamkan oleh syarak dan mana satu yang diharuskan. Adakah semua alat muzik itu diharamkan atau semuanya diharuskan atau sebahagiannya diharamkan dan sebahagiannya pula diharuskan. Adakah pengharaman itu ke atas alat-alat muzik itu sendiri atau kerana faktor-faktor luar yang beserta dengan alat-alat muzik tersebut. Inilah yang akan kita bahaskan di dalam risalah yang kecil dan ringkas ini.

PANDANGAN ULAMAK MENGENAI ALAT MUZIK

Terdapat pelbagai pandangan di kalangan ulamak mengenai perkara di atas. Mereka tidak sepakat mengenainya disebabkan perbezaan pandangan dalam memahami hadis-hadis yang menyebut mengenai alat-alat muzik dan juga dari segi penentuan kedudukan martabat hadis-hadis yang diriwayatkan mengenainya.

Golongan Ulamak Yang Pertama


Sebahagian ulamak mengharamkan hampir semua bentuk alat-alat hiburan atau muzik. Mereka berdalilkan kepada beberapa hadis yang menyebut tentang alat-alat muzik yang ditegah oleh syarak sepertimana berikut:

a) Diriwayatkan oleh Abu Umamah r.a. bahawa Rasulullah sollallahu ‘alaihi wasallam telah bersabda yang bermaksud:

Bahawa Allah ‘Azza wa Jalla telah membangkitkan Aku menjadi Nabi dengan membawa hidayat dan rahmat kepada orang-orang mukminin dan Allah telah memerintahkan Aku supaya menghapuskan alat ma’azif (alat bunyi-bunyian), alat-alat mazamir (seperti seruling) dan alat-alat awtar (alat-alat muzik bertali), salib dan perkara-perkara jahiliah ………..( hingga ke akhir hadis ).
( Riwayat Abu Daud al Thoyalisi )

Hadis ini diriwayatkan oleh al Imam Abu Daud al Thoyalisi dan lafaz hadis ini dari riwayatnya dan juga diriwayatkan oleh al Imam Ahmad bin Hanbal. Ahmad bin Mani’Al Harits Ibnu Abu Usamah pula meriwayatkan dengan lafaz yang bermaksud:

Bahawa Allah Azza wa Jalla telah membangkitkan Aku (menjadi Nabi) dengan membawa rahmat dan hidayat kepada sekelian alam dan Allah memerintahkan Aku supaya menghapuskan mazamir, ma’azif, arak dan berhala-berhala yang disembah pada zaman jahiliah ……..( hingga ke akhir hadis ).

Hadis Abu Umamah ini terdapat pada rawinya Ali bin Yazid al Ilhani dan dia adalah lemah keadaannya, tetapi oleh kerana ia disokong oleh sumber yang lain seperti hadis Ibnu Mas’ud dan lain-lain sahabat maka hadis ini menjadi kuat. Antara hadis yang menyokong hadis itu juga ialah hadis riwayat Ibnu ‘Abbas r.a. yang telah berkata:
الكوبة حرام والدن حرام والمعازف حرام والمزامير حرام
Maksudnya: Kubah itu haram, dannu itu haram, ma’azif itu haram dan alat muzik jenis bertiup itu haram. 

Hadis ini diriwayat oleh al Imam Musaddad dan al Imam al Baihaqi dalam al Sunan al Kubra secara mauquf dan diriwayatkan oleh al Bazzar secara marfu’.

b) Dari Ibnu ‘Abbas r.a. bahawa Rasulullah sollallahu ‘alaihi wasallam bersabda yang bermaksud: Aku diperintahkan untuk merobohkan alat gendang dan alat hiburan yang ditiup.
Dikeluarkan oleh al Dailami

c) Daripada Ibnu ‘Abbas r.a. bahawa Nabi sollallahu ‘alaihi wasallam telah bersabda yang bermaksud: Apabila tiba hari kiamat, Allah Azza wa Jalla berfirman: Mana mereka yang menjauhkan pendengaran dan pemandangan mereka daripada alat-alat permainan syaitan? Asingkan mereka…..(hingga ke akhir hadis)
Dikeluarkan oleh al Dailami

Berkata al Imam Ibnu Hajar, hadis ini jelas menunjukkan pengharaman alat-alat hiburan yang mendatangkan sukaria dan gembira yang membawa kepada kelalaian.

d) Daripada Abu Hurairah r.a. bahawa Rasulullah sollallahu ‘alaihi wasallam telah bersabda yang berkmasud: Satu kumpulan daripada umatKu pada akhir zaman, ditukarkan mereka menjadi monyet-monyet dan babi-babi. Sahabat bertanya: Ya Rasulullah, adakah mereka orang-orang Islam ? Sabda Baginda: Ya, mereka mengucap dua kalimah syahadah iaitu mengaku bahawa tiada Tuhan yang berhak disembah melainkan Allah dan bahawa Aku adalah pesuruh Allah dan mereka mengerjakan puasa. Para sahabat bertanya: Mengapa mereka menjadi begitu, ya Rasulullah? Sabda Baginda: Mereka bermain dan berhibur dengan alat-alat bunyian dan penyanyi-penyanyi wanita dan dengan rebana serta mereka minum berbagai jenis arak dan mereka bermalam dengan minuman mereka dan hiburan riuh rendah mereka, maka pada pagi hari mereka telah ditukarkan rupa menjadi monyet dan babi.

Hadis ini diriwayatkan oleh al Imam al Musaddad dan Ibnu Hibban dengan lafaznya yang bermaksud: Telah bersabda Rasulullah sollallahu ‘alaihi wasallam: Tidak berlaku hari kiamat sehingga ada satu kumpulan……..(hingga ke akhir hadis sebagaimana riwayat di atas ).

e) Sabda Rasulullah Sollallahu ‘alaihi Wasallam yang bermaksud: Akan berlaku pada umatKu oleh beberapa kumpulan atau kaum menghalalkan zina, sutera (dipakai oleh kaum lelaki), arak dan ma’azif (alat-alat bunyi-bunyian).
(Hadis Riwayat al Bukhari dan Abu Daud)

Demikianlah beberapa hadis yang menjadi dalil kepada sebahagian ulamak yang mengaharamkan alat-alat hiburan (muzik).

Dalam kitab al Muhazzab oleh al Imam Abu Ishak al Syirazi ada menjelaskan bahawa bermain alat-alat muzik itu haram sekalipun tidak diiringi dengan lagu. Kata al Syirazi:

ويحرم إستعمال الألات التى تطرب من غير غناء كالعود والطنبور والمعزفة والطبل والمزمار
Ertinya: Dan diharamkan menggunakan alat-alat (muzik) yang dibunyikan tanpa ada lagu seperti gitar, thunbur, ma’zifah, thabl (gendang) dan mizmar.


Adapun dalilnya ialah firman Allah yang bermaksud: Dan ada di antara manusia yang membeli “ Lahwa al Hadis ” bagi tujuan menyesatkan manusia daripada jalan Allah..
( Surah Luqman: 6 )

Berkata Ibnu Abbas: “ Lahwa al Hadis ” sesungguhnya itulah alat-alat hiburan.

Al Imam al Nawawi mengatakan dalam kitabnya al Minhaj dalam Kitab al Syahadat:

ويكره الغناء بلا آلة وسماعه ويحرم استعمال آلة من شعار الشربة كطنبور وعود وصنج
ومزمار عراقي واستماعها.
Ertinya: Makruh menyanyi dengan tidak disertai alat (muzik) dan mendengarnya. Dan adalah haram menggunakan alat (muzik) yang menjadi syiar peminum-peminum (arak) seperti thunbur, gitar, shanj dan mizmar ‘iraqi dan haram mendengarnya.

Demikianlah pandangan beberapa orang ulamak besar dalam mazhab syafi’e mengenai hukum menggunakan muzik dan mendengarnya. Pandangan yang sama juga dikemukakan oleh beberapa ulamak besar yang lain seperti al Syeikh Ibnu Hajar dalam kitabnya al Zawajir dan juga al Imam al Ramli al Syafi’e sebagaimana tercatat dalam kitab Nihayah al Muhtaj ila Syarh al Minhaj (8/296), yang menggambarkan inilah pandangan umum dan masyhur dalam mazhab syafi’e.

Ulama-ulama dalam mazhab syafi’e bukanlah satu-satunya mazhab yang mengharamkan hampir kesemua alat-alat muzik, bahkan didapati mazhab-mazhab yang lain seperti Hanafi dan Hanbali juga berpandangan sedemikian.

Berkata Ibnu al Qayyim dalam kitabnya Ighathah al Luhfan min Masyahid al Syaithan (1/255-256): Ertinya: Mazhab Abu Hanifah dalam perkara ini adalah mazhab yang paling keras dan kata-katanya mengenai perkara ini adalah kata-kata yang paling tegas. Para sahabat Abu Hanifah dengan tegas mengatakan haram mendengar semua jenis alat hiburan seperti seruling, kompang bahkan termasuk memukul-mukulkan tongkat kecil (cota) sekalipun. Mereka dengan tegas menyatakan bahawa ianya adalah maksiat, boleh membawa kepada fasiq dan kesaksian ditolak.

Dalam Mazhab Hanbali, berkata Imam Ibnu Qudamah al Hambali dalam al Mughni yang boleh disimpulkan sebagaimana berikut:

Hiburan itu tiga keadaan:

a) Haram- iaitu memetik tali-tali alat permainan dan alat-alat yang ditiup, memalu gambus,thunbur dan lain-lain alat hiburan. Sesiapa yang sengaja mendengarnya maka ditolak kesaksiannya kerana diriwayatkan daripada Saiyyidina Ali r.a. bahawa Nabi Sollallahu ‘alaihiwasallam bersabda yang maksudnya: Apabila telah nyata pada umatKu lima belas perkara nescaya bala akan menimpa mereka. Maka Baginda menyebutkan di antaranya: Muncul alat-alat nyanyian dan alat-alat hiburan.

b) Harus- iaitu duff (kompang), kerana Nabi Sollallahu ‘alahi Wasallam telah bersabda yang maksudnya: Zahirkanlah kerja perkahwinan itu kepada orang ramai dan kamu palulah kompang padanya.

c) Makruh- iaitu memalu kayu pada kayu apabila tidak dicampur dengan perkara haram atau makruh.

Berkata al Imam al Sayyid ‘Alwi al Maliki al Husni: Ketahuilah bahawa alat-alat hiburan yang mempunyai tali seperti rabab, gitar dan qanun haram mendengarnya dan haram memainkannya mengikut pendapat yang masyhur dari mazhab yang empat dan wajib mengingkarinya (mendengar alat-alat tersebut) dan memberikan nasihat mengenainya. Adapun memukul rebana tidaklah mengapa dalam majlis pernikahan berdasarkan hadis Nabi Sollallahu ‘alaihi Wasallam yang bermaksud: Iklankanlah pernikahan dan kamu pukullah rebana (al Duff) di atas pernikahan itu. Namun tidak harus memukulnya selain daripada majlis pernikahan menurut pendapat yang masyhur tetapi lawan pendapat yang masyhur, harus memukul (alat rebana) dalam semua upacara majlis kegembiraan orang-orang Islam.



Ulasan:


Jelas bukan? 


Bagaimana pula dengan aksi Sham Kamikaze bermain gitar di dalam Masjid sewaktu berceramah?





Apa hukumnya bermain gitar di dalam Rumah Allah dan apa hukum pendengar yang mendengar petikan gitar Sham Kamikaze?


Bukankah kita digalakkan beriktikaf di dalam Masjid? 


Tepuk dada..tanya IMAN..


Nota Kaki:
Semakin BINGAI puak-puak tohik ni..mudah benar hendak menipu penyokong PAS ni..Ust Zul tu takkan tak tahu hukum bermain gitar dalam Masjid? ke BINGAI jugak ...



Wednesday, December 14, 2011

PANAS: ANWAR KUNYIT DILONDEHKAN YB ZUL MALAM INI!!


JANGAN LUPA BONGKAR YB ZUL MALAM INI!

AYUH ORANG KELANA JAYA..BAWA TURUN SELURUH ISI RUMAH KE DEWAN RUKUN TETANGGA SS5C..PERDENGARKAN SENDIRI PENJELASAN TERPERINCI YB ZUL MENGENAI KES LIWAT ANWAR AL JUBURI!!


SEBARKAN..

Friday, November 18, 2011

Pengorbanan Orang Terdahulu Menjadi Sia-sia..

salam seDunia..

asam menyeru kepada sesiapa jua yang melihat & membaca posting kali ini agar tenangkan fikiran..bersihkan minda dari ideologi politik..tontonilah video dibawah dari mula sehingga selesai..


Sesudah menonton, saudara/saudari tanyalah pada diri sendiri..apakah kita sudah cukup berkorban demi negara tercinta? Jika orang terdahulu sanggup bergadai nyawa mempertahankan Tanah Melayu dari dijajah oleh Komunis BABI, masakan kita di kala ini masih mahu mementingkan diri sendiri dengan memenuhi tembolok sendiri sedangkan realitinya Komunis BABI semakin hari semakin memperkuatkan dominasinya di Malaysia?

HENTIKAN perkauman, HENTIKAN sifat "aku lagi bagus dari sipolan tu", HENTIKAN sifat "dorang takda kena mengena dengan hidup aku",HENTIKAN sifat memburukkan orang lain walhal diri sendiri yang buruk!

Komunis: "Lu mesti ingat, ini kawasan Melayu, kalau ada banyak orang Melayu sokong, baru kita boleh menang!"

Mat Indera: "Itu memang betol..saya tahu banyak susahlah! ini orang Melayu banyak kuat punya semayang"

Komunis: "Haa..kalau itu macam..lu mesti campur dorang semayang..baru lu boleh cakap pasal parti!"

DAN PIHAK ITU BUKAN TELAH TERHENTI..MELAINKAN PULA MENJALANKAN HASUTAN..DENGAN MENGGUNAKAN AGAMA..DENGAN MENGGUNAKAN IMAN & KEPERCAYAAN ORANG MELAYU YANG BERAGAMA ISLAM ITU.. 

Jika diamati betul-betul akan klip video diatas, anda dapat sinonimkan perbualan antara Komunis BABI & Mat Indera itu telah direalitikan pada masa ini..hinaan demi hinaan diterima umat Melayu dan orang Islam, lebih menyedihkan lagi apabila ada segerombolan Melayu Bangsat yang sanggup menjilat najis Komunis ini dengan menyokong hinaan itu..malah sanggup menlacurkan bangsa Melayu itu sendiri demi memenuhi tuntutan nafsu BABI mereka!

Akhir kata..bangsa Melayu semakin hari semakin terancam dibumi sendiri. Orang Cina ada Tanah Besar China. Orang India ada Republik of India. Orang Melayu ada apa?

- asam -



Friday, November 11, 2011

PENGAKUAN BERANI - HIDUP DAN MATI AMBO BERSAMA PAS!

Ketaksuban puok-puok tahik PAS dalam mengejar KPI mereka dalam perang maya begitu terserlah dewasa ini. Taksubnya mereka ini sehinggakan asam tak dapat nak gambarkan dengan kata-kata..


Tengok puas-puas gambar diatas ni..ketaksuban salah seorang puok tahik PAS yang sudah mencapai level dewa komik 1,000,000hp!

Sampai spender pun nak ikut kaler parti? Serius asam tak dapat nak bayangkan perasaan isteri (jika ada) individu di atas. Bagaimana si isteri menangani tabiat suaminya..ishhhh

p/s: gambar sapa? ader ler pencacai pembangkang dalam FB tu... 





Thursday, November 3, 2011

Seksualiti Merdeka - PAS Lu Memang SIAL!

AMBABIGA sekali lagi cuba merobek keharmonian rakyat Malaysia khususnya  bangsa Melayu dengan cuba menganjurkan forum kebebasan seksualiti. Seksualiti Merdeka  disini membawa maksud rakyat bebas untuk mempunyai hubungan sejenis seperti lesbian, GAY, perkahwinan sejenis, perhubungan jubor ke jubor sesama lelaki dan sebagainya.

Ini jelas bercanggah dengan ketentuan agama ISLAM yang menjadi agama rasmi dinegara Malaysia. Mahukah kita melihat persekitaran akan datang, remaja lelaki  bebas berpelukan dan bercium di khalayak ramai? Lebih malang bila remaja lelaki itu anak  kandung kita..anda mahu?

Persoalannya disini, sewaktu BERSHIT 2.0 diadakan, PAS yang memperjuangkan ISLAM telah bermati-matian bekerjasama  dengan AMBABIGA sehinggakan ada yang sanggup berlakon menemui ajal dalam Demo BERSHIT yang lepas. Kononnya Kerajaan BN tidak teluslah, itulah inilah. Bagaimana pula respon PAS bila Ketua mereka AMBABIGA menganjurkan Forum Seksualiti Merdeka ini? PAS membisu...ptuih !!

Pas yang visinya memperjuangkan ISLAM sekali lagi tunduk kepada  desakan rakan politiknya. Dari negara Islam, ditukar kepada negara berkebajikan dan sekarang negara demokrasi beragama. Sehinggakan ada desas-desus mengatakan, PAS menggunakan hadis  bagi menyokong usaha AMBABIGA!.

Bagi asam , PAS sudah tidak  relevan digelar Parti Islam Semalaysia. Ia lebih afdal digelar Parti Anjing Suruhan .

PRU13 - UNDI BARISAN NASIONAL


Wednesday, October 26, 2011

Perutusan Khas Anwar Sempena Deepavali!

Happy Deepavali! 


Pagi ini masyarakat India seluruh Malaysia akan membanjiri Batu Caves dan kuil-kuil hindu mereka. Perayaan Deepavali atau lebih dikenali dengan Perayaan Cahaya kembali lagi menggamit suasana meriah kaum India. Perayaan Deepavali ini secara tidak langsung mewarnai kemeriahan perayaan-perayaan di Malaysia. Dengan sempena itu kepada warga Hindu yang menyambut Deepavali, asam mengucapkan Selamat Hari Deepavali! 


Perutusan Khas Anwar Sempena Deepavali 2011





Janji Pakatan Rakyat Untuk Membela Rakyat.


Kg. Buah Pala. Apakah rakyat Malaysia yang beragama Hindu masih teringat akan kekecohan sekitar tahun 2009 - 2010 mengenai Kg. Buah Pala? Anwar Al-Juburi dalam satu temubual telah berjanji kepada penduduk Kg. Buah Pala bahawa dalam tempoh 2 minggu, isu Kg. Buah Pala akan selesai dan jika ianya tidak selesai, maka jangan panggil dia "Anwar".


Sehingga ke hari ini Pakatan Rakyat masih bersilat mempertahankan bahawa merekalah parti yang memperjuangkan keadilan untuk rakyat..?? anda rasa bagaimana? 

Anwar Ibrahim Putar Alam No. 1 !!
Kronologi Kg. Buah Pala: KLIK SINI

Saturday, October 22, 2011

Berakhirnya satu perjuangan suci..

Alhamdulillah..

Himpunan Sejuta Umat Islam telah berakhir dengan aman walaupun pada awalnya ada cubaan dari pihak yang tiak bertanggungjawap mengedarkan risalah yang berbaur anti Islam.

Diharapkan hasil dari perhimpunan ini maka, akan wujud kesedaran dikalangan umat Islam agar kita dapat bersatu dalam memerangi usaha gerakan pemurtadan orang Islam yang semakin meruncing lewat ini..

Beberapa pemidato hebat telah turut hadir bagi berkongsi pendapat dan idea bagi penyatuan Umat Islam termasuklah penulis sejarah Natrah.

Di akhir program, Dr. Hassan Ali telah melengkapkan himpunan dengan bacaan doa yang sangat ikhlas sehingga ada yang bergenang air mata mengaminkan doa beliau.

Asam puji akan usaha murni para NGO dan badan-badan yang bertanggungjawap yang telah bekerja keras bagi menjayakan Perhimpunan Sejuta Umat Selamatkan Aqidah ini. Moga usaha murni sebegini diteruskan dari masa ke semasa..amin

P/s: gambar-gambar sekitar perhimpunan akan menyusul malam nanti..Insyallah
Published with Blogger-droid v1.7.4

Himpunan Sejuta Umat Selamatkan Aqidah LIVE!

Alhamdulillah..masih ada ribuan umat Islam yang sedar akan hakikat untuk selamatkan aqidah umat Islam hari ini. Namun sayang seribu kali sayang, Perhimpunan aman yang HALAL ini tidak disambut oleh parti pembangkang!

PAS mengatakan tidak relevan untuk hadir ke perhimpunan ini. Bagi mereka jika tiada kepentingan politik maka, tidak perlu untuk hadir..BINAWE BETOL!

Update secara LIVE akan terus diupdate dari masa ke semasa...

Published with Blogger-droid v1.7.4

Himpun Sejuta Umat LIVE!

Ribuan umat Islam telah membanjiri Stadium Malawati dan terus membanjiri..Himpunan aman ini telah mendapat tentangan dari PAS dengan alasan tiada kepentingan politik!
Published with Blogger-droid v1.7.4

Friday, October 21, 2011

PEDAS !! Lagi Aset PKNS Mahu Dirobek Khalid Gagap!!

'Majlis Perbandaran Petaling Jaya telah menerima  permohonan dari Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) untuk merobohkan semua kemudahan sukan Gelanggang-Gelanggang Tenis, dewan  dan Padang-Padang Bola di Kelana Jaya, menggantikannya dengan Tujuh Blok Pangsapuri 35 tingkat dengan 413 unit setiap blok, Dua Blok Kompleks Pejabat 10 tingkat dan Kompleks Perniagaan 15 tingkat'.

Pantang Kosong Nak Sapu! Itu antara slogan Rakyat membantah permohonan PKNS kepada Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) dalam bantahan aman yang diadakan penduduk di PKNS SS7 baru-baru ini.


Satu Jawatankuasa Bertindak telah ditubuhkan bagi menyelamatkan Padang PKNS. Jawatankuasa ini telah menyuarakan bantahan kepada MBPJ dan juga kepada Adun Seri Setia (PKR). Jawatankuasa Bertindak juga mengambil tandatangan berbentuk online petisyen dari penduduk khususnya Rakyat Selangor yang bersetuju agar Padang PKNS ini tidak dirobohkan. Bagi yang belum menandatangani online petisyen ini, anda boleh menandatangan di SINI dan petisyen ini akan diserahkan kepada Khalid Gagap supaya mengkaji semula cadangan untuk mengorbankan kawasan hijau Kelana Jaya itu. 


Susulan itu, Adun (PKR) Seri Setia telah memaklumkan dalam laman sosialnya, beliau akan menganjurkan dialog bersama penduduk ss7 bagi mendapatkan penyelesaian mengenai cadangan PKNS itu pada 22hb. Oktober 2011, pada jam 10 pagi bertempat di Dewan Sri Nilam, Kompleks Sukan PKNS SS7. KLIK SINI
ada lagi LGB ni..aku ingat dah terbang China dah ?
Ulasan:
Masa Kerajaan Barisan Nasional perintah Selangor..aman jer Kelana Jaya ni. Ini bukan kali pertama padang rekreasi di'reformasi'kan menjadi kawasan perumahan. Tadika Pertiwi telah menjadi korban nafsu rakus Kerajaan Khalid Gagap. Tempat yang dahulunya merupakan sebuah Tadika Rakyat, kini telah menjadi teres 2 tingkat! 


Apakah mungkin nasib padang 5C, padang Kokak, padang ABC, padang Sungei Way serta padang-padang lain jika Parti Pembangkang terus memerintah Selangor? Apakah kita mahu anak-anak kita tiada tempat untuk bersukan? Apakah ini yang dinamakan Rakyat Selangor Dibela? Berapa banyak lagi harta Rakyat hendak dikorbankan Khalid Gagap?


Ayuh Rakyat Selangor ! Kita hadap Adun Seri Setia Sabtu ini bagi menyuarakan suara Rakyat Selangor sebenar bahawa kita tidak mahu terus diperbodohkan Kerajaan Pembangkang yang semakin hari semakin nampak keBANGANGannya..

Nota Kaki:
PRU 13..kita pakat Undi Barisan Nasional. Selesai masalah semua! dah terbukti 54 tahun kita hidup aman damai di Malaysia ni...



Friday, September 2, 2011

Munafiqkah Kita?

Oh Somalia.. Oh Palestin..
Sejenak mengintai kehidupan mereka..
Lalu aku berpaling melihat keseluruhan kehidupan aku..
Kadang-kadang aku terfikir... adakah aku ini munafiq?
Mereka dan aku
Mengharap pada syurga yang sama
Tapi hidup mereka sukar, hidup aku mudah
Dan mereka pedih dan sedih, aku indah dan mewah
Kadang-kadang terfikir... aku ini munafiqkah?
Bukan cuma darah atau airmata mereka
Peluh pun belum tentu aku tandingi
Dan aku masih mengharap JANNAH yang sama!
Kadang-kadang terfikir... munafiqkah aku ini?
Mereka redha dunia menjadi milik musuh
Dan akhirat menjadi milik mereka
Sementara aku mahu keduanya?
Lagi aku terfikir... munafiqkah aku?
Ya Allah! Ampunilah dosa-dosaku..
Jauhilah aku dari penyakit Wahan..
Bimbinglah aku ke jalan yang BENAR..

Picture credit to PapaGomo

Nota Kaki
Asam mendoakan supaya rombongan Misi Bantuan Malaysia ke Somalia selamat pergi dan pulang..





Friday, August 19, 2011

Ali Setan kembali..Aku Cinta PadaMu Asmidah!

salam seDunia..


Asam mendapat maklumat bahawa bintang filem Ali Setan (Azmil Mustapha) telah memberi ceramah agama di Masjid An Nur Kg. Melayu Subang semalam. Namun diberitakan sessi ceramah Ali Setan telah bertukar menjadi medan hasutan!. Ali Setan telah menggunakan platform ceramah agama untuk menyebarkan dakyah Anti Kerajaan. Dalam ceramah tersebut, Ali Setan telah mengutuk bahawa Kerajaan Tidak Islamic..malah turut menyatakan Sultan/Agung tidak perlu dihormati..(cilako betol) ! 


Akibat dari keceluparan Ali Setan menyampaikan ceramah hasutannya, sekumpulan besar kariah Masjid An Nur telah sepakat bangun dan meninggalkan masjid tanpa mendirikan solat Terawih dan secara langsung membuatkan Ali Setan terkebil-kebil di meja penceramah!.


Sebentar tadi asam telah dimaklumkan bahawa pada pukul 11 pagi tadi Penolong Setiausaha Pemuda UMNO Datuk Megat Firdaouz Tan Sri Megat Junid akan membuat laporan polis di Balai Polis Pekan Subang terhadap Azmil Mustapha kerana memberi ceramah hasutan. 
(report  are made as we speak)


Ulasan:
Sekor lagi artis terjebak dengan 'mandrem' Nik Najis...dunia! dunia! 
Padan muka kau Setannnnnn....... (ayat Haji Bakhil) 

Esok PAS Bakal Mengganas ! Cayalah Tantawi ! Macam ni laa...

salam Ramadhan..


PAS yang diketuai oleh Dewan Pemuda PAS Pusat akan menganjurkan satu DEMO selepas solat Jumaat esok. Demo ini bagi menyatakan bantahan kekejaman tentera Regim Bashar Al Asaad terhadap rakyat Syria. Demo ini bakal berlangsung di hadapan pintu masuk Kedutaan Syria (baru) di Jalan U Thant, Kuala Lumpur.


Ulasan:
Takmau 'tiaw' lah! asam rasa dari korang melalak kat depan Kedutaan Syria tu, adalah SERIBU kali baik kalau PAS cuba selesaikan masalah 12 orang yang MURTAD kat gereja DUMC tu..kan? Atau selesaikan masalah ADUN Berzina dalam Gerabak tu kan? 


Tak payah la nak 'divert' isu dan tak payah nak jadi 'Hero' bangang Tantawi oi! 


p/s: cakap bodoh kang marah..tapi dah memang BODOH 



Friday, July 29, 2011

Shuhardi Oh! Shuhardi..

salam seDunia..


Masihkah anda ingat akan muka MANGKUK di atas? 

Bagi yang masih tidak kenal akan MANGKUK di atas ini, dia adalah merupakan 'arwah' Shuhardi Mohd. MANGKUK ini telah dikenalpasti memalsukan kematiannya sebagai 'Baharuddin' pada demo BERSHIT 2.0 pada 9hb. Julai yang lepas. Pembangkang telah dikenalpasti menggunapakai satu teknik Psychological Warfare Techniques yang amat halus. Tujuan mereka meng'highlight'kan kematian MANGKUK ini adalah tidak lain bagi meraih simpati rakyat Malaysia agar turut serta dalam DEMO BANGANG mereka!

Jika anda teliti kronologi BERSHIT, semua medium penyebaran seperti video, wall posting, tweeter juak-juak pembangkang, mereka telah mewar-warkan akan kematian Allahyarham 'Baharuddin' di hampir setiap platform di dalam Internet. Kenyataan mereka mengenai arwah 'Baharuddin' akan TETAPI foto yang disertakan adalah foto MANGKUK di atas!.

Siapa Shuhardi dan dimana Shuhardi sekarang?

Shuhardi adalah merupakan bekas Cikgu Matematik. Beliau juga taksub akan pengajian pondok di serata Lembah Klang. Hasil dari temubual bersama beberapa guru sekolah pondok, asam mendapat tahu bahawa Shuhardi ini sebenarnya 'gila isim'. Gila Isim bukan sahaja pada pemahaman agama tapi 'politik melebihi agama' dan ini sudah sangat jauh bercanggah dengan landasan ISLAM sebenar. 

Apalah yang dijanjikan pada MANGKUK ini sehinggakan sanggup memalsukan kematiannya sendiri. Rasanya 'imbuhan' yang dijanjikan itu sekadar omong kosong dan ini membuatkan Shuhardi tak keruan dalam meneruskan kehidupannya. 

Sumber memberitahu Shuhardi Mohd masih lagi berada di dalam negara. Sumber juga memberitahu bahawa beliau sedang berusaha mendapatkan 'immunity' dari guru-guru pondok atas keBANGANGan beliau tempoh hari. Hasil dari pemerhatian asam, ada beberapa tempat yang mungkin kita akan terjumpa kelibat Shuhardi. Ianya bukan di rumah isteri pertamanya di Bandar Baru Salak Tinggi, bukan juga di rumah isteri keduanya di Bangi. 

Berkemungkinan besar Shuhardi akan bersama golongan yang bermusafir dari masjid ke masjid atau bersembunyi di surau-surau atau pusat pengajian agama persendirian. Diharapkan agar semua rakyat khususnya Melayu supaya dapat bekerjasama dengan pihak PDRM bagi membanteras manusia GILA ini dari terus berkeliaran di bumi Malaysia.

Nota Kaki:
PEMIMPIN PAS semakin mudah dibodohkan apatah lagi pengikut PAS sehinggakan sanggup berIMANkan DAP yang SANGAT benci pada ISLAM..Tuihh!! Sial laa..

Surat Terbuka untuk Datuk Paduka Marina Mahathir

salam Datuk Paduka..

YAB PM sentiasa memikirkan keselamatan dan kesejahteraan rakyat, dan oleh kerana itulah pihak Kerajaan telah menawarkan kepada penganjur Bersih sebuah stadium untuk mereka berkumpul bagi menyatakan hasrat mereka.

Tambahan lagi, tugas harian YAB PM juga tidak terjejas sekalipun pihak Bersih tetap berdegil meneruskan tindakan biadap mereka sehingga menderhaka titah DYMM Yang Dipertuan Agong. Yang jelasnya, tindakan mereka tersebut langsung tidak menggugat YAB PM dan TPM dalam melaksanakan tanggungjawab mereka sebagai pemimpin Negara pada hari tersebut. 

Datuk Paduka keturunan bangsawan, tambahan lagi merupakan anak kepada seorang negarawan yang cukup besar jasanya kepada Negara tetapi alangkah sedihnya sikapnya berlawanan dengan sikap Datuk Paduka sendiri yang secara terang-terangan bersekongkol dengan pengkhianat dan pemusnah Negara. Tergamakkah Datuk Paduka sanggup memusnahkan segala usaha ayahanda Datuk Paduka selama ini?

Sedarkah Datuk Paduka betapa susahnya anggota keselamatan seperti polis yang bertungkus-lumus siang dan malam menjaga keselamatan dan ketenteraman awam, walhalnya Datuk Paduka menikmati segala kemewahan selama ini hasil dari usaha mereka juga. Wajarkah Datuk Paduka bersama dengan petualang-petualang Negara ini? Tidak pernah terlintaskah hakikat ini dalam kotak fikiran Datuk Paduka?

Tapi jikalau sudah biasa hidup bermewah-mewahan di atas kerusi empuk dalam bilik berhawa dingin, bagaimana mungkin Datuk Paduka dapat merasai kesusahan rakyat? Ternyata Datuk Paduka bersikap hipokrit dan tidak berpijak di bumi yang nyata. Baru sekali menyertai demonstrasi haram (yang pernah dilakukan oleh golongan yang sama di atas sebab ingin menggulingkan kerajaan yang ditadbir oleh ayahanda Datuk Paduka sendiri) tidak bermakna Datuk Paduka telah menyelami jerih-jerih kehidupan rakyat marhaen seperti kami.

Penulisan Datuk Paduka bersifat keanak-anakan yang langsung tidak mencerminkan kematangan fikiran Datuk Paduka sebagai seorang yang terpelajar hasil daripada didikan ayahanda Datuk Paduka sendiri. Tindakan Datuk Paduka yang sering menyalahkan pihak Kerajaan seolah-olah Kerajaan bertindak zalim menutup hak rakyat untuk bersuara sama sekali. Tidak terfikirkah Datuk Paduka jika ada di antara peserta demonstrasi itu berniat jahat dan ingin mencetuskan huru-hara sepertimana penemuan senjata parang dan bom Molotov Cocktail dalam beg mereka yang terlibat? 

Wajarkah kumpulan Bersih ini berhimpun di hadapan Hospital Tung Shin yang sekaligus akan membahayakan keselamatan dan nyawa pesakit-pesakit di hospital berkenaan? Apakah tempat yang seumpama itu menjadi benteng kepada kumpulan tersebut sehingga boleh mencetuskan provokasi agar pihak keselamatan dipersalahkan?

Datuk Paduka teruskanlah hidup bermewah dengan kedudukan sekarang, malahan kami rakyat bawahan tidak langsung iri hati di atas nikmat dan kemewahan yang dikecapi oleh Datuk Paduka sejak sekian lama. Tidurlah sepuas-puasnya sebagaimana Datuk Paduka tidur dalam pelukan jejaka Perancis dahulu. Teruskanlah dibuai mimpi indah dalam pelukan suami kedua Datuk Paduka sekarang..
Nota Kaki:
Personally i think she's fCukin' stupid..

Monday, July 11, 2011

Tahniah..Melayu Ungguli Carta !

salam seDunia..


Melayu..bangsa yang satu ketika dahulunya gah di persada dunia. Kehebatan Melayu dikenali dan diiktiraf di seluruh dunia. Melayu terkenal dengan keberaniannya, Melayu hebat dengan pelayarannya, Melayu terkenal dengan adab sopan-santunnya, Melayu hebat dengan budi bicaranya.
Tak perlu rasanya asam menceritakan sejarah Melayu pada semua memandangkan kita semua sedia maklum akan kewujudan Melayu sejak dari zaman Kesultanan Melayu Melaka sehingga ke hari ini. Namun apa yang hendak asam ketengahkan adalah kemana perginya Melayu itu? Apakah masih wujud Melayu sebegitu? 


Jika dilihat senario hari ini bangsa Melayu itu masih lagi hebat. Melayu hari ini hebat kerana Melayu itu sendiri telah terbahagi kepada beberapa jenis Melayu. Melayu hari ini juga sangat hebat kerana telah berjaya menjerumuskan diri sebagai keldai bangsa-bangsa asing. Melayu hari ini telah diperkudakan oleh bangsa asing bukan sahaja dari segi politik, malah hampir dari setiap sudut!.
Melayu diperkudakan oleh kartel DADAH sehingga tertangkap menyeludup dadah..
Melayu ungguli carta sebagai  kaum yang paling ramai terlibat dengan najis dadah!
Melayu juga tertipu dengan bujuk rayu jejaka Lombok sehingga sanggup derhaka pada keluarga sendiri..
Melayu hari ini berani menukar agama semata-mata kerana CINTA dunia..
Melayu acap kali memasuki kaca televisyen dengan kes rogol, bunuh, ragut dan pelbagai kes lagi..
Melayu membanjiri pusat-pusat hiburan untuk mabuk, bersekedudukan dan berpesta !
Melayu ungguli carta dalam kes pembuangan bayi !
Melayu ungguli carta sebagai pelumba-pelumba haram di jalan-jalan raya ..
Melayu ungguli carta sebagai bangsa paling mudah dibaruahkan dalam kancah politik..
Bagaimana ini semua boleh terjadi?


Apakah ia disebabkan Melayu itu terlalu hebat? Atau apakah Melayu itu mudah LUPA?  Atau Melayu itu masih mengganggap mereka sebagai Tuan Tanah di bumi Malaysia ini? Atau Melayu itu sendiri telah dijangkiti penyakit WAHAN? Atau Melayu hari ini telah berjaya dijinakkan dengan DUIT?


Ketentuannya disini Melayu telah berjaya memonopoli semua yang tertera di atas. Memang ada juga bangsa lain terlibat namun jumlah bangsa lain yang terlibat adalah amat sedikit jika hendak dibandingkan dengan bangsa Melayu. Apakah bangsa Melayu hari ini tidak mempunyai sensitiviti untuk membela bangsa sendiri?
Sudah ramai menyuarakan supaya Melayu itu bersatu namun usaha ke arah itu disambut suam oleh Melayu itu sendiri. Dengan senario politik Malaysia kini, Melayu dilihat telah terbahagi kepada 6 golongan. Bukankah lebih BAIK jika Melayu itu dapat bersatu dibawah satu panji..satu matlamat..satu PERJUANGAN..
Melayu yang satu ketika dahulu dihormati kini semakin hari semakin hilang..sedarlah Melayu! Jika bumi Malaysia ini jatuh ke tangan bangsa lain, kita tiada tempat lain yang hendak dituju..fikirkanlah!


Melayu Jangan Mudah Lupa!
Melayu Jangan Jadi Barua Bangsa Lain!