About

Wednesday, November 10, 2010

GEMPAR!! - MP PAS Berang Murid Dirotan Disebabkan BABI

10.11.2010



Ahli parlimen PAS Kuala Selangor Dzulkefly Ahmad hari ini diarahkan keluar dari Dewan Rakyat kerana menimbulkan ketegangan berhubung identiti seorang pelajar lelaki yang dirotan kerana membawa nasi dengan daging khinzir goreng dan sosej yang tidak halal.


Dzulkefly yang berang dengan hujah yang ditimbulkan oleh Zulkifli Noordin (Bebas-Kulim Bandar Baharu) bahawa bapa budak berkenaan beragama Islam.
Justeru, “tidak wajar” bagi seseorang Islam membawa makanan “haram” ke sekolah.


“Jika bapa budak itu beragama Islam, maka sewajarnya budak itu juga semestinya beragama Islam dan sewajarnyalah ia dirotan,” kata Zulkifli.


Namun, menurut Dzulkefly, isu yang dibangkitkan bukan berhubung identiti agama pelajar berkenaan tetapi tindakan pihak sekolah yang menghukum budak lelaki itu dengan merotannya. Baginya walau makan babi sekali pun murid itu tidak perlu dirotan.


Zulkifli kemudian berkata "inilah PAS menggalakkan anak Muslim makan babi".
Kenyataan itu telah mencetuskan ketegangan di Dewan Rakyat dengan Dzulkefly terus membidasnya dengan berkata: "lantaklah".


Meskipun diarahkan oleh timbalan speaker Datuk Wan Junaidi Jaafar, supaya berhenti bertengkar dan duduk, namun Dzulkefly terus membidas bekas ahli parlimen PKR.


Wan Junaidi kemudian mengarahkan supaya Dzulkefly keluar dewan sehingga waktu makan tengahari berahir pada jam 2.30 petang ini. Padan muka eloknya elaun pun dipotong.


Ulasan:


Kalau dah nama tu Melayu..sudah pasti agamanya ISLAM dan dalam ISLAM, BABI adalah HARAM !


Persoalan di sini, bukan kerana murid itu dirotan tapi KENAPA dia bawak daging BABI? MENGAPA dia bawak BABI


Memang benar pendidikan bermula dari rumah..tanggungjawab mendidik di rumah terletak pada ibubapa dan jika ibubapa murid itu mengamalkan gaya kehidupan AMERICAN..tak salah jika GURU di sekolah menggalas  tanggungjawab itu di sekolah. PERSOALANNYA disini..kenapa MP PAS melalak menyalahkan tindakan GURU tersebut? 


Sepatutnya PAS menyokong tindakan guru tersebut kerana memerangi kejahilan AGAMA dan bukan mempertikaikan tindakan guru tersebut..dunia dah tunggang langgang barangkali..bila kepentingan politik diutamakan..hukum AGAMA pun diperkotak-katikkan...astaghfirullah...


p/s: personally i think this MP PAS is fuckin' idiot !


PAS itu MELAYU
UMNO itu MELAYU
MELAYU itu ISLAM
ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT !

- k u n t a u - 

No comments:

Post a Comment