About

Tuesday, November 30, 2010

Bila Si Kulop Menafsir Al-Quran, Golongan Bersunat Bersorak-ria..

salam seDunia..




Bumi Malaysia telah dikejutkan lagi dengan berita salah seekor perwakilan PKR berbahas sambil menafsir Al-Quran di Kongres Nasional Tahunan PKR Ketujuh. Beliau tidak lain dan tidak bukan adalah si keling Subramaniam. Keling ini dengan bangganya menafsirkan ayat Al-Quran dari surah Ali-Imran ayat 190 - 191.



Tafsiran yang dibaca oleh Subramaniam berbunyi:


"Firman Allah dalam kitab al-Quran surah Ali-Imran yang berbunyi begini, sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi dan silih bergantinya siang dan malam, maka terdapatlah tanda-tanda manusia berakal agar kita sentiasa berfikir, agar minda diasuh dan terbentuk dengan baik lalu seterusnya melakarkan budaya sihat supaya tidak songsang dan tidak menyeleweng dari norma-norma kehidupan manusia yang beradab lagi bertamadun."


Sebaliknya, tafsir sebenar daripada ayat 190 dan 191 surah Ali-Imran berbunyi seperti berikut:


"Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi dan silih bergantinya malam dan siang terdapat tanda-tanda bagi orang yang berakal, (iaitu) orang-orang yang mengingati Allah sambil berdiri atau duduk atau dalam keadaan berbaring dan mereka memikirkan tentang ciptaan langit dan bumi (seraya berkata) Ya Tuhan kami, tiada Engkau ciptakan ini dengan sia-sia. Maha suci Engkau, peliharalah kami dari seksa neraka."


Penafsiran Subramaniam ini telah mendapat tepukan gemuruh oleh para hadirin baik dari kaum Melayu dan bukan Melayu. Natijah dari reaksi para hadirin, Subramaniam semakin berani dengan bertanya kepada hadirin samada betul apa yang ditafsirkan dan disambut 'BETUL' oleh kaum Melayu PKR.


Ulasan:
Apa Melayu PKR ni sebegitu bangang sekali? Al-Quran tidak boleh dipersendakan!! Kalimah Allah S.W.T. tu !!! bukan boleh dibuat main laa bahalol !! Kalau Melayu berucap sambil memetik ayat-ayat dari kitab agama Hindu atau kitab Buddha..apa reaksi anda? suka? sedih? bangga? tuduh murtad? 


Dah lah Keling ni tafsir salah, takda sekor pun di kalangan hadirin PKR yang celik agama rupanya... semua mengangguk macam dah kena pukau! Hak kesama-rataan yang diimplementasikan oleh PKR telah melampaui batas! Blogmaster tidaklah belajar agama tinggi..sekolah pondok biasa aje namun dari pemikiran logikal seorang Muslim, ayat Al-Quran tidak boleh ditafsir sewenang-wenangnya..apatah lagi oleh seorang yang bukan beragama Islam.


Tapi siapalah Blogmaster kan, bukan ada sarjana dari India..Blogmaster sedang menanti apa reaksi kata-kata bangang dari Nik Najis, Datuk Haron Din, Dr. Asri dan beberapa tokoh agama dari PASola..Anwar Al-Juburi tak perlu ditanya kerana bagi Blogmaster, dia sudah boleh dianggap pengkhianat Melayu dan Islam. Nik Najis..ko jangan tiba-tiba buat kena sawan anjing pulak!! kami semua menanti penjelasan dari kau wahai ulaRmak selipar tat sing!


p/s: Ya Allah! aku mohon perlindungan dari azabMu yang pedih...




ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT !!

- a s a m - 

No comments:

Post a Comment