About

Wednesday, November 17, 2010

DAP Menyundal lagi !!

salam seDunia..


Minggu lepas Kerajaan DAPig Pulau Pinang telah mencadangkan untuk Bahasa Inggeris dijadikan bahasa rasmi kedua selepas Bahasa Melayu untuk Kerajaan Pulau Pinang.
sumber: Klik sini!!


Ulasan:
Apa rasionalnya nak mencadangkan sedemikian rupa? Selama ni pentadbiran Kerajaan Pulau Pinang dibawah pimpinan DAPig ni ada dapat KOMPLEN pasal Bahasa Melayu ker? Blogmaster merasakan ini adalah 'follow-up plan' Kerajaan DAPig dalam nak melupuskan penggunaan Bahasa Melayu di Pulau Pinang. Bayangkan jika ia terjadi, maka cina-cina ini bisa berkomunikasi menggunakan Bahasa Inggeris dan USAH MIMPI lah mereka akan menggunakan Bahasa Melayu walaupun itu adalah Bahasa Rasmi mereka. Seboleh-bolehnya mereka hendak mencontohi Singapura. Kita sedia maklum yang Singapura dikuasai oleh PAP. PAP dan DAPig adalah parti yang membawa ideologi yang sama iaitu, MENJAHANAMKAN MELAYU DI BUMI SENDIRI.


Natijah dari cadangan ini, beberapa negeri lain akan mula menggunakan cadangan yang sama seperti di Selangor dan Kedah. Kelantan mungkin tidak memandangkan lidah orang Kelantan sudah sebati dengan loghat kelate mereka. Apabila semua mencadangkan maka TIDAK  MUSTAHIL Pakatan Pembangkang akan meminta agar diselaraskan di seluruh negara.


Persoalannya disini, mana perginya hero-hero yang membantah PPSMI?
Mengapa hero-hero PPSMI membisu akan hal ini?
PASola berserta badan-badan NGO dan Ahli Sasterawan Negara bangkit membantah PPSMI satu ketika dahulu kini membisu?
Apa kamu BUTA untuk melihat perancangan teliti puak DAPig ini?
Dulu kamu-kamu juga yang dengan gah menayangkan sepanduk CINTAKAN BAHASA MELAYU ?
Kenapa kini diam ??? Telor takda?????


ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT!

- a s a m - 

No comments:

Post a Comment