About

Tuesday, January 11, 2011

RE-CAP 1MALAYSIA LOGO: MBPJ GIVES "SECURED APPROVAL" ON ROCKET CAFE?

salam seDunia..


The Star Online - Nov. 20, 2009


PETALING JAYA: The DAP central executive committee has given its approval to a group of party members and supporters to set up the Rocket United Cafe in SS2/63 here and use the party’s logo on its signboard, said the head of secretariat for the DAP secretary-general’s office, Foo Yueh Chuan.


She said the approval from the Petaling Jaya City Council (MBPJ) was secured for the cafe’s signboard and business premises on Aug 18, adding that the objective of the cafe was for the party to increase its reach to Malaysians.


“It is also to make available services such as voter registration and the registration for state benefits, such as the Mesra Usia Mas and the Tabung Warisan Anak Selangor,” she said in a statement here yesterday.


Baca seterusnya: KLIK SINI!
Persoalan:

Hanjing mana dalam MBPJ yang bagi Secured Approval tu?
Adakah PBT menjadi hanjing suruhan DAP?
Kesedaran Rakyat Tiada?



Ulasan:
Blogmaster merujuk pada artikel RBF mengenai Bangunan Hotel Pasang Lambang DAP, ada salah satu komen dari pengunjung bertanya pada RBF mengenai status Rocket Cafe yang terdapat di Terminal 2 Seremban. KLIK SINI!. Kita sedia maklum. Ronnie 'maciBai' Liu telah mengarahkan semua PBT di Selangor untuk melarang penggunaan logo 1Malaysia pada papan tanda atas alasan logo 1Malaysia itu adalah propaganda Kerajaan BN. Pendedahan yang dibuat oleh Blogmaster dalam beberapa posting yang lepas mengenai Rocket Cafe (KLIK SINI!) masih lagi tiada pihak 'berkenaan' menyambut bagi menghentam kredibiliti Kerajaan Selangor yang sewenang-wenangnya menyalahgunakan kuasa yang diberi.


Hari ini RBF telah menyiarkan satu lagi bukti penyalahgunaan kuasa PBT di dlam blog beliau dan disusuli oleh seorang pengkomen yang bertanyakan kewujudan Rocket Cafe di Terminal 2 Seremban. Bagi pemimpin-pemimpin BN dalam kawasan yang dimaksudkan di atas, anda tunggu apa lagi? Peluru sudah ada..anda masih nak berdiam diri? Sudah terang lagi bersuluh, Kerajaan Selangor di remote control oleh DAPigs! 


Nota Kaki:
Perlukah Blogmaster menulis disini tindakan susulan apa yang anda harus ambil? Apakah sehingga perlu DS Najib mengeluarkan kenyataan di dada akhbar berbunyi "Saya sedang memikirkan tarikh sesuai untuk PRU 13", baru anda mahu  tunjuk rajin dan turun padang? Tolonglah SEDAR! Peperangan kali ini bukan sahaja boleh diubah dengan menganjurkan program ceramah, hari keluarga, sukaneka, karnival sukan sahaja! Peperangan kali ini secara menyeluruh mengenai peperangan persepsi, peperangan maya, peperangan membuktikan siapa yang benar-benar berkhidmat untuk rakyat! Penat DS Najib memberitahu 'berubah sebelum diubah!', tapi nampak gayanya masih tak nak berubah..entahlah!


NAK MENANG BUAT CARA NAK MENANG!


No comments:

Post a Comment