About

Tuesday, January 4, 2011

Edisi Bogel: Logo 1Malaysia Haram..Kafe Rocket United Halal?

salam seDunia..


Penghujung tahun 2010 yang lepas, Kerajaan PR Selangor telah membantah penggunaan logo 1Malaysia di seluruh Selangor. Kononnya ia bermotifkan politik. Beberapa NGO bersama UMNO telah membantah perlaksanaan arahan Kerajaan PR dan mereka telah membuat bantahan namun Ronnie 'MaciBai' Liu tetap akan pendiriannya untuk mengharamkan penggunaannya. Ok.. fine! dia kata logo 1Malaysia ni bermotif politik..dari satu sudut perspektif PR telah GENTAR akan logo 1Malaysia..syabas PM! Buat pengetahuan semua, logo 1Malaysia ini merupakan pengenalan Kerajaan Malaysia pada mata dunia yang membawa maksud walaupun terdapat pelbagai kaum di dalam Malaysia namun kita semua adalah orang Malaysia.Tidak ada sikit pun menunjukkan ia bermotif politik tapi entah kenapa si Ronnie 'MaciBai' Liu telah kepanasan dibuatnya..Ronnie 'MaciBai' Liu berkata "Pemilik Kedai Serbaneka sepatutnya tahu larangan ini kerana garis panduan telah dikeluarkan oleh PBT".


Fakta:
Hasil dari skodeng Blogmaster dalam Internet, jika papan tanda Kedai Serbaneka di Banting itu diarahkan untuk membuang logo 1Malaysia kerana disyaki bermotifkan politik, kita lihat pula foto-foto dibawah ni..

Cuba lihat papan tanda Kafe..itu bukan bermotifkan politik ker? Huruf 'O' pada ejaan rocket itu telah diubah menjadi logo apa? roket kan..bukan huruf 'O' itu serupa lambangnya dengan parti DAPig? Ada kaunter SPR lagi?? Ok..mungkin ada yang berkata kebetulan aje kot..takper Blogmaster zoom-in lagi yer..(fikir pakai otak..bukan pakai kepala lutut!)


Gambar-gambar di atas menunjukkan hiasan dalaman Kafe Rocket United..ada wall sebesar GAJAH menunjukkan gambar LGE dan Anwar-Al-Juburi di dinding Kafe tersebut (Nik Ajis takda pulak kan?). Di salah satu sudut pula, terdapat ruang jual-beli cenderahati koleksi buku-buku Pro-DAPig, baju-baju, topi dan pelbagai lagi aksesori Pro-DAP dan semuanya dijual secara terang-terangan!.Jika ini bukan bermotifkan politik, Blogmaster tak tahu nak labelkan sebagai apa dah...tak percaya lagi??

Boleh pulak ada Tabung Derma mendiang TBH. Mendiang TBH dah REPUT dah dalam tanah tu..mereka masih lagi mengutip derma? untuk apa..untuk bantu Perjuangan PASola? Usah MIMPI laa....

Perhatikan Menu Kafe ni..abis promote LGE! tak pasal-pasal abang POLIS tu dapat glamor! Ini bukan bermotifkan politik lagi ker?  

Ulasan:
Ronnie 'MaciBai' Liu berkata 'sudah termaktub dalam undang-undang kecil PBT bahawa mana-mana papan iklan gergasi dan bunting yang diluluskan oleh PBT tidak boleh diletakkan mesej atau logo politik'. Abis di atas ni semua KEPALA BAPAK kau lah! Nia Ma Ka Chow Hai!

YDP. PBT dalam Selangor kenapa BISU dalam perkara ni?
Ahli Majlis Melayu dalam PBT apsal BUTA dalam perkara ni?
Pejuang Barisan Nasional kenapa BEBAL taknak LAWAN isu nih?
Mana hero-hero Barisan Nasional? semua TIDO?? 
Tunggu PRU baru nak rajin? fCuk you lah!!

'DAPigs is using all the necessary psy-war methods to gain people's believe towards them and yet BN is still fuckin' sleeping?" "you guys really wanna win 13th GE or not?" If this thing goes on and on..you can kiss your BN fat-ass good bye!" 

Oh ya! takda pula gambar PASola kan? kenapa yer? mungkinkah PASola ini hanya KELDAI TUNGGANGAN DAPig & PKR ? atau mungkin juga pergerakan PASola selama ini telah dibiayai sepenuhnya oleh DAPig. Jadi pasal tu PASola biarkan DAP meLACURkan agama! Jadi Blogmaster tak terkejut bila ada MANGKUK dalam PASola yang sanggup 'Langkah Mayat Saya' jika ada sanggup lawan kenyataan 'Mahu Negara ISLAM, Langkah Mayat Saya Dahulu' Karpal 'OKU' Singh.
Itu alamat Kafe Rocket United...sebelah Kelana Jaya aje kan? 

BERUBAH SEBELUM DIUBAH !
WORK UNUSUAL !
RONNIE LIU..FUCK YOU !!


1 comment:

  1. perrrggg....pahaman yang patut disekat, kerana jelas motif penyebaran secara diam-diam menarik undi rakyat.

    ReplyDelete