About

Friday, January 7, 2011

Post-Mortem Isu Terhangat..

salam seDunia..


Isu ini mula hangat seawal pertengahan Disember 2010. Kononnya sumber dari WikiLeaks mengatakan ada Menteri Rogol Amah telah dinyatakan dalam blog RockyBru & BigDog. Isu ini telah disambut pula oleh bloggers pembangkang dimana mereka telah membuat pelbagai andaian mengenai Menteri mana satu yang terbabit. Jika kita selidiki lebih mendalam, ada 2 blog pembangkang yang mula-mula meletakkan gambar Dato' Rais Yatim sebagai suspek pada mulanya. KLIK SINI! KLIK SINI!


Rentetan dari itu, sekumpulan bloggers yang lebih dikenali dengan bloggers Nyamuk telah mula membuat serang balas mengenai isu ini. Kaedah membalas tuduhan liar ini ialah dengan menemubual Dato' Rais Yatim bersama isterinya dan menemubual teman Robengah itu sendiri dan hari ini isu Menteri Rogol Amah itu sudah terjawap dengan penuh bukti. Alhamdulillah!


Fakta:
Sedar atau tidak, pembangkang sebenarnya tidak dapat menyerang balas mengenai isu ADUN PAS SELISING & PERUPOK yang ditangkap di Koch Keretapi yang diwa-warkan oleh Nadi Rakyat. Jadi mereka menggunakan kesempatan dari artikel RockyBru bagi mengalih perhatian dunia terhadap isu ADUN SELISING & PERUPOK kepada isu MENTERI ROGOL AMAH. (agak bijak namun tak bijak sangat!)


Strategi Pembangkang khususnya PKR, telah menyerang dari setiap sudut yang mereka rasa bisa meninggalkan impak mendalam kepada BN. Ada yang membuat laporan polis, ada yang membuat kenyataan sudah berhubung dengan Robengah itu sendiri, malah ada askar upahan digunakan bagi membuat 'sound breaking' di dalam laman sosial Facebook. Puncanya, hanyalah dari artikel RockyBru.  


Akibat dari ini juga, bloggers Pro-BN telah terbahagi kepada 2 kumpulan..sayanglah! adalah seribu kali lebih baik jika kita bergerak dalam satu kumpulan. Inilah natijahnya jika kita campur-adukkan konflik peribadi sesama kita dalam memperjuangkan parti..


Ulasan:
Dari satu sudut lain pula, ada menampakkan keuntungan dari isu ini. Setelah Dato' Rais Yatim berjaya membuktikan bahawa beliau tidak terlibat dalam isu rogol Robengah ini, maka beliau harus meminta PDRM agar menjalankan siasatan tentang segala tindak-tanduk Pembangkang selama beliau di fitnah..seperti contoh, Chegubard telah membuat laporan polis..minta Polis siasat mengenai perakuan Chegubard dalam repotnya. Atau kenyataan Zuridah Mulut Cipap Ayam yang menyatakan bahawa pihaknya telah menghubungi mangsa rogol..minta dia tunjukkan bukti bahawa pihaknya benar-benar telah menghubungi mangsa. Senang cerita, dulu kita kelam-kabut mencari bukti bagi membersihkan nama baik Dato' Rais Yatim..sekarang ni kasi dorang pulak kelam-kabut! (what you give, you get back kinda style).


Bagi pihak bloggers BN, rasanya kita perlu menyusun atur perjuangan kita dengan lebih efisyen. Maaf jika ada bloggers yang mungkin terasa akan kenyataan ini namun inilah realitinya.. memandangkan isu Menteri Rogol Amah ini dah selesai..maka kita serang kembali ADUN PAS BERZINA..takbir !!!!


p/s: dorang serang berdasarkan WikiLeaks..kes ADUN ZINA ni kita ada bukti semuanya..kita full-swing brader!


SELISING & PERUPOK LU JANGAN LARI !!


No comments:

Post a Comment