About

Sunday, January 9, 2011

Edisi PASTI: Belum reda pasal CABUL, dah ada kes SONGLAP pulak!

salam seDunia..


Pusat Asuhan Tunas Islam (PASTI) merupakan sebuah institusi pendidikan pra-sekolah yang ditubuhkan oleh PASola di dalam Malaysia seawal tahun 1984. Jika diteliti pada misi dan visi PASTI ini, memanglah sangat murni dan terserlah keislamannya. "Kewujudan PASTI membangunkan pendidikan di peringkat prasekolah dan Kelas Asas Fardu Ain dan Fardu Kifayah (FAFFAH) adalah bertujuan mengembalikan kefahaman dan keyakinan ibu bapa bahawa anak-anak wajib diberi pendidikan awal Islam sebab kita berpegang kepada pesanan Nabi Muhammad s.a.w bahawa anak-anak dilahirkan dalam keadaan fitrah, suci lagi bersih manakala pendidikan yang kita berikan akan mencorakkan diri dan kehidupan mereka". Islamik kan?


Fakta:
Blogmaster bukan nak perkecilkan usaha PASTI ini akan tetapi, semalam Blogmaster telah menyiarkan artikel mengenai salah seorang Ahlul PASTI yang telah ditangkap untuk direman selama 5 hari atas tuduhan mencabul kanak-kanak. KLIK SINI!
Okay, mengenai kes cabul ni, kita biarkan pihak berkuasa yang menjalankan tugas mereka. Kita tak perlu lebih sudu pada kuah..akan tetapi hari ini pula Blogmaster mendapat maklumat bahawa ada lagi kes PASTI terpapar di dada Internet. Kali ini pula mengenai seorang AJK PASTI Pulau Pinang songlap duit kanak-kanak. Untuk makluman semua, tertuduh yang dituduh melarikan duit kanak-kanak ini telah dikenal pasti sebagai Mohd Zan bin Durany dan beralamat terakhir di Kampung Tok Panjang.



Menurut salah seorang Guru PASTI tersebut, "sebelum cuti sekolah dahulu Lebai (Mohd Zan bin Durany) ini telah datang membawa kemera buruk untuk mengambil gambar konvokesyen pelajar Pasti tersebut dan setelah di beri wang bayaran sehingga kini gambar tersebut masih belum di hantar ke Pasti. Guru Pasti tersebut berkata pihak Pasti terpaksa menjawab kepada ibu bapa di sebabkan telah di tipu oleh lebai ini. Kata guru tersebut lagi, sekolah akan di buka lagi 2-3 hari tapi muka lebai pun dah tak nampak. Tahun depan kami tak mahu ambil gambar dari lebai ni lagi. Kami sangka dia bagus tapi rupanya kaki kencing". Jika seorang pelajar membayar RM25.00 untuk gambar konvo, 40 orang pelajar x RM25.00 = ?


Ulasan:
Secara terangnya, ramai ibubapa baik dari apa parti sekali pun ada menghantar anak-anak mereka ke PASTI. Ibubapa tidak merasakan ada kemungkinan penyelewengan pasti berlaku baik dari segi pembelajaran mahupun doktrinnisasi kerana sangka mereka PASTI tak lebih merupakan Tadika bercirikan ISLAM. Jika dibanding antara PASTI dan KEMAS, memanglah rata-ratanya akan menghantar ke PASTI kerana kononnya lebih islamik pembelajarannya berbanding KEMAS kerana pemahaman ibubapa mengenai KEMAS tidak menyeluruh. Sangkaan mereka anak-anak mereka akan diajar menari & menyanyi. Sangkaan sebegini telah diwujudkan oleh PASola yang berselindung dengan oerjuangan ISLE mereka bagi menyebarkan doktrin & ideologi anti-kerajaan.


Persoalan:
Bagaimana pemilihan barisan AJK PASTI diadakan? 
Kriteria pemilihan AJK ni berdasarkan dari rupa paras atau kecenderungan individu kepada parti? 


Nota Kaki:
Sefaham Blogmaster, PASTI ini Tadika berkonsepkan ISLAM. Jika begitu ISLAM pendidikannya, mengapa sampai ada yang kena tahan reman atas tuduhan CABUL dan yang terbaru SONGLAP DUIT? Salah satu objektif pendidikan PASTI ialah 'Membimbing kanak-kanak supaya menghayati ibadah , akhlak dan cenderong melakukan ma’ruf serta meninggalkan mungkar'. Bagaimana mahu amal ma'ruf nahi mungkar jika orang dalam PASTI sendiri melakukan mungkar! tak ker BANGANG namanya tu..seolah-olah 'ketam mengajar anaknya berjalan lurus' . PASola sememangnya terkenal dengan ideologi Islamnya namun kebelakangan ini semakin terserlah bukti-bukti kukuh mengenai perjuangan sebenar (perjuangan kerusi) mereka. Fatwa mengarut seperti Undi PAS, Masuk Syurga, ALLAH pun Mencarut, Bukan ISLAM dibenarkan masuk ke Masjid dan pelbagai lagi haruslah kita kaji kebenarannya terlebih dahulu. Pesanan Blogmaster pada semua, pandai-pandailah memilih masa PRU nanti yer.. :)


Credit to: theflyingkick , Bicara Abu Nawas
Source: KLIK SINI 

PAS HANYA PARTI POLITIK
TAK RUGI KALAU TAK UNDI PAS
SYURGA MILIK ALLAH


1 comment:

  1. Ganas sungguh depa suma no !
    Duet tak seberapa pun nak disonglap.

    GANAS LAGI BRO !

    ReplyDelete