About

Thursday, January 6, 2011

Edisi Terjah: Kegiatan Pelacuran Menjadi-jadi di Petaling Jaya !

salam seDunia..



PETALING JAYA – Seramai 816 individu warga asing ditahan dalam pelbagai serbuan yang dijalankan di pusat hiburan di sekitar kawasan itu sepanjang tahun lalu. 


Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed berkata, tangkapan dibuat selepas mendapati mereka terlibat dalam aktiviti pelacuran atau menawarkan perkhidmatan seks. 


Menurutnya, daripada jumlah itu, 341 individu yang ditahan adalah gadis pelayan pelanggan (GRO), tukang urut (258), penjaga premis (170) dan pelacur di kawasan hotel-hotel murah (47). 


“Mereka yang ditahan kebanyakan terdiri daripada warga Thailand, China dan Filipina berusia antara 20 hingga 40 tahun"


“Kesalahan yang dikesan antaranya menyalahgunakan pas masuk ke negara ini dan premis hiburan, rumah urut serta hotel menyalahgunakan lesen perniagaan untuk tujuan yang tidak sepatutnya,” katanya pada sidang media di sini, semalam. 


Sumber Asal: KLIK SINI!


Keluhan Pengguna Tegar:
Ah Cai: "Aiya..abis wa punya amoi polis sulah tangkap! sikalang apa macam wa mau bayar wa punya 'bil air'?".
Muniandy: "Saya punya bini sudah mati 10 tahun jugaa..mau kawin saya uwang taraa! kadang-kadang bila saya air ada naik itu kepala..saya pergi itu tempat juga, tapi polis sudah 'rush', saya banyak hati susah laa ini macam".
Seman: "kadang-kadang ada juga pakcik pergi sana..urut biasa-biasa aje,lain tak buat..pakcik bukan apa..nak suruh makcik ko yang urut, dia bukan pandai sangat 'body-to-body massage' ni".


Ulasan:
WOW! ramai tu..syabas pada PDRM kerana begitu konsisten menjalankan tanggungjawab membanteras kegiatan pelacuran yang semakin berleluasa di dalam Selangor khususnya di kawasan Petaling Jaya. PDRM sememangnya begitu konsisten dalam menjalankan tanggungjawab mereka sebagai penjaga keamanan. Good job!


Namun persoalan yang timbul disini, mengapa terdapat sebegitu banyak premis-premis sebegini di dalam Petaling Jaya? Apakah tiada pemantauan dari pihak-pihak tertentu bagi membendung pertumbuhan perniagaan tidak sihat ini? Siapa yang harus dipertanggungjawabkan? Dari mana datangnya pelacur-pelacur asing ini dan siapakah dalang yang bertanggungjawab membawa pelacur-pelacur asing ini masuk ke Selangor?


Premis-premis 'kesihatan' ini tumbuh umpama cendawan tumbuh selepas hujan sejurus selepas Selangor dipimpin oleh Kerajaan PR. Statistik menunjukkan peningkatan mendadak dari 400 premis pada 2007 telah meningkat sehingga 4000 premis dalam masa tak sampai 3 tahun!  Agak-agak siapa laa yang menjaga tumbesaran kegiatan begini yer? adakah..


Ronnie MaciBai Liu - Exco Kerajaan Tempatan, Kajian & Penyelidikan
Eli Porno - Exco Pelancungan, Hal Ehwal Pengguna & Alam Sekitar merangkap Orang Kuat Kempen Anti-Zina Selangor keh..keh..keh..  

Nota Kaki:
Kegiatan sebegini amatlah tidak sihat pada rakyat marhein Selangor..ini kerana ia mengundang pelbagai masalah seperti masalah sosial remaja. Bayangkan jika premis-premis ini tumbuh dengan begitu subur di Selangor..tidak sukar bagi para remaja untuk mencuba perkhidmatan mereka!. Lebih malang jika ada anak-anak remaja kita yang sanggup menjadi bekerja di premis-premis sebegini demi mencari rezeki! Blogmaster harap jangan ada yang gatal 'punai' nak mencuba yer! ALLAH Maha Melihat! 

UNDI PR INILAH PADAHNYA!
PRU 13 JANGAN KITA SALAH PILIH!


1 comment:

  1. tangkap jangan tak tangkap....
    lepas tangkap....lepaskan ......
    belum pun yang ditangkap sampai kebalai...dah ada tokeh menunggu....
    ambil syarat jer....
    sebab tu selapas ditangkap dan diserbu...esok buka semula.
    kalau la yang ditangkap tu dibawa ke mahkamah....dan di hukum...
    penuh penjara malaysia ni dengan amoi2 cina dan neng2 indon.
    semua tu wayang je..
    belum ada tokeh rumah urut dipenjarakan.
    yang kena pun hanya apek jaga pintu atau yang dok pungut kondom selepas ngongkek.
    eli wong ibu ayam,ronie lanciau kepala gangster merangkap tokeh judi...khalid gereja pula pembekal arak...
    dah elok la tu...

    ReplyDelete