About

Tuesday, October 26, 2010

Yang Mana Tetamu Yang Mana Penganjur


Pembangkang tak habis-habis nak buat fitnah pasal DS Rosmah Mansor, isteri Perdana Menteri yang kita semua sayangi. Pertunjukkan fesyen di Monte Carlo yang dianjurkan Dato Shah Reza merangkap kerabat diraja Kelantan dan bekas artis, dijadikan isu politik untuk menjatuhkan imej Datin Seri. 

Faktanya, Datin Seri datang ke majlis tersebut sebagai tetamu VVIP, bukan sebagai penganjur. Tapi pembangkang yang dah terbiasa dengan budaya fitnah, masih lagi cuba kaitkan Datin Seri dengan penganjuran festival tersebut. Jelas menurut laman web Islamic Fashion Festival, penganjur kepada majlis tersebut ialah Dato Shah Reza, bukan Datin Sri Rosmah.

Lidah rasmi pembelit pembangkang dipetik:-

Dewan Pemuda PAS Pusat akan mengadakan himpunan aman sebagai membantah tindakan Datin Seri Rosmah Mansor yang didakwa menghina syariat Islam dan Rasulullah s.a.w. pada penganjuran Festival Busana Muslim di Kuala Lumpur, baru-baru ini. Himpunan tersebut akan diadakan di masjid negeri seluruh Malaysia selepas solat Jumaat, 22 Oktober ini.

DPPP mengecam sekeras kerasnya tindakan Rosmah Mansor yang didapati menghina syariat Islam dan Nabi Muhammad s.a.w. apabila salah satu fesyen mereka melukis nama Nabi dalam keadaan pakaian itu jelas mendedahkan sebahagian besar aurat mereka.

Islamic Fashion Festival ini dah dianjurkan sejak 2006 dan ini adalah tahun kelima penganjurannya dengan beberapa bandar besar seperti Jakarta dan Dubai telah menjadi tuan rumah penganjurannya. Pembangkang hanya pilih untuk memekak sekarang kerana Datin Seri Rosmah hadir ke majlis tersebut sebagai tetamu, itu pun selepas Anwar Ibrahim selit mengenainya dalam perbahasan Budget 2011 pada Isnin.

Kepada bodoh-bodoh dalam PAS penulis suka nak ingatkan, apa pun bentuk penganjuran mana-mana majlis dalam dunia ini, ia tidak diuruskan secara langsung dari awal hingga sudah oleh tetamu yang datang mahupun penaung. Penaung ini hanya ada pada nama, memang jadi kelaziman ada pihak penganjur yang menguruskan dan dalam kes IFF di Monte Carlo, orang itu adalah Shah Rezza. Jadi kalau ada isu, yang patut dikecam Shah Rezza.

Belum pernah dalam sejarah mana-mana penganjuran dalam dunia, bila ada cacat cela pada penganjuran majlis tersebut, tetamu yang disalahkan bukannya penganjur. Dan kepada semua peserta demonstrasi haram yang membantah penganjuran festival ini jumaat lepas, rupanya diperbodohkan oleh Dewan Pemuda PAS dan para sekutunya.

Kenapa PAS tak berani nak kutuk Dato Shah Reza? Sebab dia kerabat diraja kelantan, negeri dimana jin bernama Nik Aziz memerintah ke? Shah Reza pun bertanggungjawablah sikit dengan menjawab segala persoalan yang dikemukakan. Sekarang ini disebabkan majlis Dato’, imej Datin Seri pulak yang diburuk-burukkan golongan tiada akal dalam PAS.

Sumber: MyKMU


p/s: PAS sudah terdesak !!

No comments:

Post a Comment