About

Wednesday, October 27, 2010

Taraf Akademik Jadi Ukuran? Takda modal lain ker PASola oi....


Selepas sahaja penamaan calon diadakan, riuh se'internet' mempertikaikan taraf akademik calon BN, Abdul Aziz Yusoff. Juak-juak PASola ini membandingkan taraf pendidikan antara calon BN dan calon PASola. Kononnya ibarat langit dan bumi..mereka yakin calon PASola ini pasti dapat mengalahkan calon BN dalam PRK Galas..persoalan disini bukan taraf pendidikan tapi yang penting tapi akhlak dan moral..


Calon BN merupakan anak watan Gua Musang dan dari dulu beliau berkhidmat untuk penduduk di kawasan Gua Musang..beliau juga merupakan Setiausaha UMNO Bahagian dan juga Pengerusi KESEDAR..jelas beliau banyak mengenali selok belok penduduk tempatan dan memahami masalah mereka dan ini merupakan 'key person' untuk penduduk memilih beliau kerana beliau benar-benar memahami masalah penduduk tempatan dan beliau bisa menyalurkan bantuan terus dari Kerajaan Pusat..


Berbalik pada juak-juak PASola yang melalak mengenai taraf pendidikan calon BN..mereka terlupa sesuatu..


Anda kenal siapa diatas ini? yaaaa tepat sekali tekaan anda..gambar diatas tak lain dan tak bukan .. YB Mahfuz 'Bean' Omar..YB Parlimen Pokok Sena merangkap NAIB PRESIDEN PASola..


Kalau nak buat perbandingan..rasanya UMUM mengetahui, kita kena SRP dulu..baru SPM kan? jadi apa nak dikecoh-kecohkan pasal taraf pendidikan Calon BN Galas..dari mereka melalak tak tentu pasal .. ada lebih baik mereka usahakan bagaimana cara untuk menaiktaraf pendidikan Naib Presiden mereka ni..lagi bagus! Dengan kelulusan setaraf SRP ( tu pun kalau lulus lah! ) jadi kita tak perlu terkejut tatkala PM kita membentangkan Bajet 2011 yang lepas, Mr. Bean ni terpekik terlolong macam terkena sawan anjing...


p/s: SPM pun ada juga qualification..sekurang-kurangnya lebih tinggi dari yang ada SRP macam Mahfuz paria tu hehehe..kalau ada degree pun, takat degree dari India apa yang nak dibanggakan? macam Nik Najis yang PASola banggakan..ada degree hadis dari india tu! jangan memain.. hahaha


sumber: klik sini!, klik sini!, klik sini!


- a s a m - 

No comments:

Post a Comment