About

Friday, October 19, 2012

Meruntuh lebih mudah dari membina..

Tajuk itu sendiri merupakan satu peringatan. Peringatan kepada para pembaca diluar sana. Bidalan ini berkait rapat dengan kehidupan seharian kita. Bukan hanya dari sudut politik malah ianya berkaitan dengan hampir kesemua aspek.
Contoh, rumahtangga yang dibina berpuluh tahun akhirnya runtuh akibat orang ketiga..

Atlit sukan yang bertungkus lumus berlatih bagi menghadapi sukan temasya, akhirnya gagal dek kerana kantoi ujian air kencing..

Kemajuan negara yang dibina melalui proses selangkah demi selangkah, juga bakal runtuh bilamana ada segerombolan manusia yang jaki untuk memerintah!

Hakikatnya inilah realiti dunia hari ini. Secara sedar atau tidak, bangsa Melayu sedang dibunuh secara halus oleh bangsa bukan Melayu. 

Jika dahulu pabila sebut sahaja nama Melayu, sudah pasti ramai yang akan kagum dengan nama tersebut akan tetapi kini pabila disebut sahaja nama Melayu, sudah pasti kita terbayang satu kaum yang begitu dahsyat berdepan dengan masalah sosial, menjadi penghuni penjara, peminta sedekah dan pelbagai masalah lagi..

Kenapa semua ini terjadi? 

apakah ianya kerana bangsa Melayu itu masih berasakan mereka tuan tanah di bumi Malaysia ini sehinggakan mereka menjadi malas akibat status itu? 

atau bangsa Melayu itu sudah sebati akan kehidupan ala barat yang menidakkan kebenaran yang ternyata dalam Al-Quran? 

pernah anda terfikir, mengapa hanya bangsa Melayu sahaja yang meminta sumbangan sedekah di kedai-kedai makan dengan bertemankan seorang yang cacat penglihatannya? kenapa tiada bangsa lain?

usaha melemaukan bangsa Melayu ini dirancang sekian lamanya oleh kaum kafir. baik dari segi pemakaian, pemakanan, pola kehidupan malah doktrinnisasi mereka menular dengan begitu banyak sekali dalam kaca televisyen dan internet.

Lebih menyedihkan bila si kafir mendapat bantuan dari segelintir bangsa Melayu itu sendiri. Ambilkira dari sudut kuasa..Barisan Nasional yang ditunjangi bangsa Melayu selama ini cuba diprovokasi, difitnah, dihina, dituduh kafir oleh pembangkang yang kita sendiri tidak tahu siapa yang menunjanginya..

harapan mereka, mahu menawan Putrajaya dan menguburkan Barisan Nasional khususnya Umno hingga ke liang lahad. Sedangkan di dalam Barisan Nasional itu ada Melayu yang mengucap dua kalimah syahadah! 

atas alasan Barisan Nasional itu korup, maka mereka berasakan mereka lebih layak untuk memegang tampuk pemerintahan negara? sedangkan mereka sendiri terkantoi dengan penyalahgunaan kuasa di negeri-negeri jajahan mereka..



mereka menyalak siang dan malam mengutuk pemerintahan sedia ada..mereka nampak ilusi yang digambarkan oleh Anwar Ibrahim tatkala mereka berjaya menawan Putrajaya..tapi realitinya mereka gagal dalam memberi kemajuan kepada anak bangsa!
Jika benar Barisan Nasional selama ini korup dan gagal, masakan Malaysia begitu gah di mata dunia? Jika benar PM Najib berjiwa alakafir, masakan kepimpinannya diiktiraf serata dunia? 

Lebih 55 tahun pembangunan, kemajuan, pemodenan, kemahsyuran dibina oleh kerajaan dinikmati oleh semua tanpa mengira bangsa dan agama. Tak perlulah kita menyangkal kewibawaan kerajaan sedia ada..tak perlulah kita melumur pemikiran kita dengan doktrin pembangkang yang hanya tau mencari kesalahan orang lain sedangkan salah sendiri tidak mahu mengaku..tak perlulah kita menjual maruah diri semata-mata mahu mendapat kepujian kafir yang mahu menjahanamkan bangsa kita..

Cukup-cukuplah membunuh bangsa sendiri..yang untung hanyalah si kafir! 


Akibatnya nanti kita bakal mengemis di bumi sendiri..

p/s: sebelum jadi YB naik basikal ajer..dah jadi YB basikal pun tak pandang..tipulah kalau YB pembangkang tak 'sakau' duit rakyat..

No comments:

Post a Comment