About

Wednesday, June 15, 2011

Bersih 2.0..Dalangnya & Game Sebenar!

salam seDunia..


Pembangkang telah mewar-warkan pada dunia bahawa mereka akan mengadakan satu perhimpunan jalanan (BERSIH 2.0) pada 9hb. Julai ini. Hampir segala medium yang ada di Internet telah digunapakai oleh anjing-anjing siber Pembangkang dan tidak kurang juga mereka menyalak seperti ANJING di pentas-pentas ceramah mereka bagi menarik minat rakyat untuk turun padang menyokong BERSIH 2.0. Kononnya perhimpunan jalanan ini adalah untuk menuntut agar SPR memberi UNDI OTOMATIK bagi setiap individu yang berumur 21 tahun ke atas.


Pada perhimpunan BERSIH 1.0 yang lepas, Pembangkang telah menggunapakai parti politik sebagai PENGGERAK namun pada kali ini khidmat parti politik tidak digunapakai lagi. Cabaran mengepalai perhimpunan Bersih 2.0 kali ini telah diserahkan pada seseorang yang bernama Ambiga Sreevenasan.
Dalang BERSIH 2.0
Ambiga Sreevenasan merupakan bekas Presiden Majlis Peguam dan Ambiga terkenal dengan fahaman pluralisme di Malaysia. Beliau pernah mempertikaikan perlaksanaan Hukum Syariah dalam Artikel 121 (1A) berkaitan dengan kes Lina Joy. Ambiga adalah Penggerak dan Pendokong Interfaith Commission (IFC) iaitu badan yang memperjuangkan penghapusan keistimewaan ISLAM dan MELAYU di bumi Malaysia. Ambiga dan Majlis Peguam mempunyai agenda tersendiri dimana agenda mereka sangat jelas iaitu benci pada ISLAM. Mereka sangat benci kepada pemerintahan yang hendak mempertahankan agama ISLAM. Di dalam kempen Pembangkang di PRU Sarawak yang lepas, Ambiga pernah menyuarakan yang beliau hendak perhimpunan ala Mesir!. Ini bererti RUSUHAN! Bayangkan impak yang Ambiga mahu cetuskan di BERSIH 2.0 kali ini dan peluang itu telah diberi oleh Ketua Umum PKR Anwar Al-Juburi!


Anwar Al-Juburi telah menyatakan bahawa dia akan turun pada BERSIH 2.0 ini. Anwar Al-Juburi kini telah tersepit dengan kes perbicaraan liwatnya dan kini telah sampai ke peringkat BELA DIRI. Dalam proses perundangan, BELA DIRI membawa maksud Anwar Al-Juburi harus memberi keterangan dan dia seharusnya memberi keterangan pada 6hb. Jun lepas tetapi seperti biasa Anwar Al-Juburi telah meminta tangguh atas sebab Hakim tidak layak untuk pembelaan!. Mahkamah telah menangguhkan perbicaraan ke 16hb. Julai 2011. 


'Game' Sebenar!
Untuk pengetahuan semua, pembelaan Anwar Al-Juburi adalah ALIBI iaitu 'beliau tiada di tempat kejadian pada masa liwat itu berlaku'. Kes meliwat Saiful kali ini berbeza dengan kes liwat yang pertama kerana kes dahulu kekurangan bukti. Dalam kes meliwat Saiful, Anwar Al-Juburi berdepan dengan bukti sahih iaitu rakaman CCTV dan DNA yang ditemui.  Pada 16hb. Julai nanti, Anwar Al-Juburi harus berdepan dengan bukti-bukti sahih rakaman CCTV, DNA yang dijumpai dalam 'karung kunyit' Saiful, 7 orang yang terdiri dari pakar kimia, dna, doktor dan forensik dan keterangan dari Ketua Staff Kondominium yang menyatakan ada kehadiran Anwar Al-Juburi ke tempat kejadian. Paling ditakuti Anwar dalam perbicaraan liwat kali ini ialah salah seorang alibi Anwar adalah isterinya sendiri! Kak Jijah sudah pasti akan menggelabah anjing bila ditanya  oleh peguam nanti!.


Atas sebab-sebab diatas sudah pasti Anwar Al-Juburi tidak berani untuk berdepan dengan kes perbicaraan meliwat Saiful ini dan salah satu jalan yang terbaik bagi mengelakkan diri dari kes ini adalah dengan melakukan rusuhan BERSIH 2.0!. Modus operandi mereka masih sama dengan BERSIH 1.0 iaitu mencetuskan rusuhan rakyat bagi mengelak berdepan dengan perbicaraan!. 


Ulasan:
Orang PAS sudah pasti akan turun tapi persoalannya disini, apakah mereka sedar bahawa mereka hanyalah barua-barua bagi Anwar?. Agenda Anwar adalah jelas iaitu hendak mengelak dari perbicaraan. Agenda Ambiga Sreevenasan bersama Majlis Peguam juga jelas iaitu mahu menghancurkan ISLAM dan pemerintahan  Kerajaan mempertahankan ISLAM. Agenda PAS? untuk BERSIHkan SPR? Fikir pakai otak ler PAS oi!


Pihak polis sudah memberi 'greenlight' supaya menganjurkan BERSIH 2.0 di dalam Stadium namun mereka berdegil  tetap hendak mengadakan perhimpunan di atas jalanraya. Niat kimak-kimak ini sudah jelas bahawa mereka hendak melakukan kekecohan ala Mesir!! Penyudahnya nanti, Melayu bertempur sesama Melayu..Cina dan India tersenyum dari jauh..fikirkanlah!
p/s: Sekiranya bumi Malaysia hancur..orang Cina boleh balik China, orang India boleh balik India, orang Melayu nak balik mana?? 



5 comments:

  1. JOM KITA DATANG BERAMAI-RAMAI KE MAJLIS PELANCARAN GERAKAN ANTI BERSIH DI PADANG KELAB SULTAN SULAIMAN KG BARU PADA 19.6 NI PUKUL 3 PETANG..DEMO BERSIH 2.0 ANJURAN AMBIGA NI SEBENARNYA MELIBATKAN AGAMA DAN BANGSA..BUKANLAH SEBAB PILIHANRAYA YG TIDAK ADIL SPT DIUAR-UARKAN FUCKATAN..

    JOM KITA PERTAHANKAN TANAH MELAYU DARI BANGSA MAKAN BABI DAN BIAWAK NI!!

    ReplyDelete
  2. TAHUKAH ANDA?

    AHLI2 PAS MATLAMATNYA CUMA SATU- INGIN MEMERINTAH MALAYSIA.PENUBUHAN NEGARA ISLAM SBG DASAR PERJUANGAN ADALAH TOPENG SEMATA2 SEJAK AZALI. OLEH ITU UMNO MESTI MEREKA SINGKIRKAN. TIDAK KIRA APA CARA SEKALIPUN.

    MENTALITY KHAWARIJ SUDAH SEBATI DALAM JIWA MEREKA. TIDAK AKAN DAPAT DIUBAH LAGI. BAGI MEREKA ISLAM=PAS,& PAS=ISLAM. MENOLAK PAS BERERTI MENOLAK ISLAM. MENGHINA PEMIMPIN PAS BERERTI MENGHINA NABI.

    OLEH ITU USAH DIBUAT SEBARANG RUNDINGAN DGN MEREKA. HANYA MEMBUANG MASA KITA YANG BERHARGA DALAM MENGEJAR KEREDHAAN ILAHI HIDUP DIMUKA BUMI.

    MENJADI TANGGUNGJAWAB KITA UMAT ISLAM SEJATI & MELAYU JATI DI NEGARA TERCINTA INI MENGHAPUSKAN SAMASEKALI PUAK KHAWARIJ DIKALANGAN KITA DAN MENGEMBALIKAN KEAGUNGAN & MARUAH ISLAM SERTA KETUANAN MELAYU DI NEGARA KITA.

    SABDA JUNJUNGAN YG BERMAKSUD " JIKA ENGKAU MELIHAT KEMUNGKARAN, GUNALAH TANGANMU, JIKA TIDAK MAMPU, SEKADAR SUARAMU, JIKA TIDAK MAMPU JUGA, BENCILAH DALAM HATIMU. SESUNGGUHNYA IA SELEMAH2 IMAN".

    9 JULAI PELUANG KEEMASAN KITA MENANGANI MEREKA. GUNAKAN LAH SEBAIK2NYA. JGN DIBIAR SATU PUN TERLEPAS UNTUK MEMBIAK. GANYANG MEREKA HINGGA KE AKAR UMBI.

    GANYANG PAS ! GANYANG PKR ! GANYANG DAP!

    TUNJUKKAN KPD PAKATAN LAKNATULLAH, SIAPA KITA SEBENARNYA.

    HIDUP MELAYU! HIDUP ISLAM! ALLAHUAKBAR!

    ReplyDelete
  3. Melayu jangan layu.
    Melayu mesti bersatu!!!

    ReplyDelete
  4. Melayu sama Melayu ku berlaga kepala...bangsa asing gelak ketawa..duduk melihat anak2 bangsa bertempur di jalanan...sedang mereka riang gembira duduk selesa di ruang aircond kerusi empuk enak tak terkira.Sepatutnya,tindakan,di ambil kepada kepala2 perhimpunan ini.ekor yg taksub sekadar ekor saja..melibas ke kiri kanan tak tentu hala.Melayu tetap Melayu....minda hamba bersuara.

    ReplyDelete
  5. Mintak kerjasama semua like page Malaysians Against Bersih Rally.

    http://www.facebook.com/pages/Malaysians-Against-Bersih-Rally/179609788759435

    ReplyDelete