About

Friday, December 31, 2010

Selamat Tahun Baru Dunia !!

Wadah Kelana Jaya ingin mengucapkan Selamat Menyambut Tahun Baru 2011 !

Masa Kian Berlalu..Tekadkan Semangat, Rapatkan Saf..
Bersama Kita Berjuang Mempertahankan Negara Malaysia Dari Dijajah Pembangkang !
"Work Unusual Guys!"

Edisi Bogel: Teresa Cock !

salam seDunia..


Anda kenal akan perempuan diatas?                         
Yaa!! nama dia Teresa Cock                                      
Siapa dia?
Yaa!! dia Ahli Parlimen Seputeh, seorang Anti-Melayu & sangat Anti-ISLAM
Kenapa dengan dia ni? 



Teresa Cock Ahli Parlimen DAP Seputeh semalam dalam kenyataannya yang disiarkan MALAYSIAKINI menggesa supaya DS Najib memohon maaf dengan orang Kristian. Teresa Cock cuba menggambarkan bahawa DS Najib ini kononnya seorang yang anti-Kristian ekoran arahan daripada Jabatan Perdana Menteri supaya membuang elemen keagamaan dalam satu sambutan majlis Krismas.


Tujuan Teresa Cock sebenarnya adalah untuk menimbulkan perasaan benci penganut Kristian kepada DS Najib dan secara tidak langsung menimbulkan kebencian penganut agama tersebut kepada Kerajaan. 


Ulasan:
Selesakah kita yang beragama Islam, menyertai majlis yang diselitkan dengan upacara keagamaan, diputarkan lagu-lagu pemujaan? Sudah tentu kita berasa tidak selesa kan? Begitulah juga dengan Teresa Cock Bingai ni, selesakah Teresa Cock jika kita menjemput dia datang ke Majlis Berzanji & Marhaban, tetapi kita bersama rakan-rakan yang beragama ISLAM duduk mengaji, berzikir? Sudah tentu badan Teresa Cock akan BERASAP dibuatnya! Penyudahnya dia akan duduk luar sambil bedek-bedek Blackberry atau pun dia minta diri kononnya ada program lain walhal dia tak selesa berada dalam majlis tersebut.


Tetapi atas tujuan menghormati tuan rumah, sudah tentu kita bertindak hadir dalam  majlis yang dianjurkan. Tetapi dalam masa yang sama tuan rumah kena la hormati SENSITIVITI kita. Dalam isu ini, DS Najib adalah Perdana Menteri kepada semua kaum, jadi dia kena penuhi setiap jemputan yang dibuat tidak kira ianya datang daripada apa agama. Tetapi dalam masa yang sama penganjur tersebut hendaklah menghormati DS Najib sebagai penganut agama ISLAM. Simple! Teresa Cock tidak fahamkah prinsip hormat-menghormati?  


Blogmaster geram dengan Teresa Cock ni dah lama..bukan geram nafsu tapi geram akan tindak-tanduknya! Jom kita kenali siapa sebenarnya manusia bernama Teresa Cock ni..
Teresa Cock hadir ke Masjid Nurusaadah, Kg. Cheras Baru untuk Program Berbuka Puasa dengan jemaah Masjid berkenaan pada 19hb. September 2008. Teresa Cock turun ke program anjuran orang ISLAM dengan berskirt pendek? Kalau dah nama Program Berbuka Puasa Masjid, sudah tentulah dibuat dalam perkarangan Masjid kan? Ini bukan KURANG AJAR namanya? Sikap Teresa Cock seolah-olah tidak menghormati malah menghina adab memasuki rumah ibadat ISLAM.
September 2008, Teresa Kok menerima petisyen 189 penduduk untuk perlahankan azan di Masjid. Satu penghinaan kepada umat ISLAM. Perkara yang sama berlaku juga pada sebuah Masjid  di Shah Alam dan di sebuah Masjid di Seksyen 5, Kota Damansara. "Dalam petisyen tu, penduduk minta supaya azan Subuh diperlahankan dan kuliah Subuh pada hari Sabtu dan Ahad tidak menggunakan pembesar suara. Kami akur dengan permintaan mereka,“ Bahrudin Maskor, Bilal Masjid Al-Ehsan, Bandar Kinrara, Puchong.
2hb. Jan 2009, Teresa Cock mempertahankan tindakan akhbar The Herald Gereja Katholik untuk menggunakan kalimah ALLAH dalam edisi Bahasa Melayu. Teresa Kok yang merupakan seorang Kristian berjuang untuk membolehkan kalimah ALLAH digunakan oleh penganut Kristian. Kalau semua agama dalam Malaysia ni panggil Tuhan mereka dengan nama ALLAH, alamatnya muda-mudi Melayu akan datang akan menghidapi KONFLIK AGAMA!


Tahukah ANDA? 

Pada tahun 1968, Kristian hanya terdapat 168 orang pengikut sahaja. Pada tahun 2008, jumlah itu telah meningkat kepada 10,200 orang. Ini usaha missionary Kristian, siapa dalangnya? agak-agak??
Bangunan apa ni yer?
Calvary Convention Centre (CCC) itulah nama gereja yang sedang dibina di Bukit Jalil sekarang ini. Kompleks gereja setinggi 6 tingkat ini dibina di kawasan seluas 600,000 kaki persegi. Dibina dalam DUN Teresa Cock. Bila siap nanti gereja ini adalah yang terbesar di Asia. Cara DAP kembangkan agama Kristian.

Nota Kaki..
Bila kita mempertahankan institusi agama ISLAM, mereka tentang habis-habisan..tapi bila JPM minta lambang salib tu dilucutkan, Teresa Cock minta DS Najib pohon maaf pada orang Kristian? Banyak cantik muka kau! PASola ni pun satu BINGAI..dah terang lagi nyata DAP ni Anti-ISLAM yang korang gi bersekongkol dengan dorang tu buat apa? Hanya semata-mata nak UNDI? 

p/s: Teresa Cock..lu sudah minta maaf pada orang ISLAM pasal lu HINA tulisan jawi kat papan tanda?

DAP ANTI ISLAM
PAS KONONNYA PARTI ISLAM
PAKATAN TUNGGANG LANGGANG LA JADINYA...

Wednesday, December 29, 2010

GEMPAR!! ZINARISME!! Pendedahan Ust. Saidi (part 2)

salam seDunia..


seperti yang Blogmaster maklumkan, Team Forensic telah pergi ke Pasir Puteh bagi mendapatkan bukti-bukti sahih mengenai kes ADUN SELISING BERZINA. Hasi dari penyelidikan kami, pelbagai bukti yang telah diperolehi. Pendedahan demi pendedahan telah dibuat oleh Ust. Saidi mengenai keraguan mazhab Nik Ajis. Semuanya telah berada di dalam genggaman kami.
Juak-juak PASola telah menuduh kami melakukan fitnah besar terhadap pemimpin mereka. Kami juga ISLAM! Kami tahu batas-batas hukum-hakam dalam agama ISLAM. Ust. Saidi juga beragama ISLAM. Apakah salah jika kami mahu menegakkan kebenaran? Kenapa puak PASola begitu tertekan dengan pendedahan kami sehingga sanggup mencaci, menghina, malah cuba untuk membunuh Ust. Saidi? ISLAM apa yang PASola praktikkan? ISLAM Nik Ajis atau ISLAM yang dibawa oleh Nabi Junjungan kita Nabi Muhammad s.a.w.? Nabi tidak pernah ajar kita untuk membunuh saksi sepertimana yang dilakukan oleh banjingan PASola..


Dibawah ini Blogmaster sertakan bersama video pendedahan Ust. Saidi (part 2). Bagaimana beliau seorang yang berjiwa totok PAS satu ketika dahulu, telah dipermainkan oleh Nik Ajis dengan begitu sahaja. Ust. Saidi bukan calang-calang manusia. Beliau merupakan Ketua Keselamatan Pondok-Pondok Negeri Kelantan suatu masa dahulu. Sudah tentulah seorang Ketua Keselamatan tahu bagaimana untuk mempertahankan diri dari sebarang ancaman dan serangan bahaya. Jadi bagi banjingan PASola yang mempertikaikan kenapa Ust. Saidi tidak luka semasa insiden  diserang 3 lelaki tidak dikenali itu menampakkan keBANGANGan banjingan PASola ini.
Blogmaster bersimpati dengan keadaan yang menimpa Ust. Saidi. Beliau seorang yang tabah dan jujur. Jika Ust. Saidi kejarkan kemewahan di dunia rasanya sudah lama beliau kaya-raya. Lihat saja teratak beliau yang uzur. Kehidupan beliau sangat sederhana. Inikah balasan Nik Ajis pada seorang Ketua Keselamatan yang menjaga pondok-pondok di negeri Kelantan selama 20 tahun? Anda fikirkanlah!


Susulan dari temubual kami bersama Ust. Saidi, beliau telah mendedahkan sebab-musabab isteri beliau keluar dari PASola. Ini disebabkan Nik Ajis telah mengharamkan penggunaan PURDAH! Alasan Nik Ajis berbuat demikian adalah kerana Nik Ajis khuatir dengan insiden 'suicidal bomber' satu masa dahulu. Anda fikirkanlah..bagaimana pasangan suami isteri ini, hidup mereka benar-benar berlandaskan tuntutan agama ISLAM yang sebenar, telah dibalas dengan maki hamun banjingan PASola. Alhamdulillah..mereka telah keluar dari PASola dan memilih untuk hidup tanpa politik. Namun begitu yang bathil tetap mereka akan dedahkan supaya mereka yang masih TOTOK PASola membuka mata dan minda, agar jangan TERTIPU dengan manusia yang bernama NIK AJIS...

ALLAH BERADA DI MERATA TEMPAT
PAS HANYA PARTI POLITIK
NIK AZIZ HARUS BERTAUBAT

Tuesday, December 28, 2010

SELISING - Video ke 2 malam ni !

salam seDunia..


Blogmaster baru pulang dari Pasir Puteh. Team Forensic telah menjalankan penyiasatan hingga ke akar umbi mengenai kes ADUN PAS BERZINA ini dalam kami sudah punyai cukup bukti untuk membuat juak-juak PASola tak tidur malam. 


Nadi Rakyat masih memberi peluang pada yang dituduh untuk melakukan PENGAKUAN TERBUKA bagi membersihkan maruah diri beliau. Jika ANDA masih berdegil, jangan salahkan kami jika pinggan, periuk belanga, senduk TERBANG kat dalam rumah anda akibat dari pendedahan kami nanti..tunggu !!!!


The Forensic

Saturday, December 25, 2010

CILAKO - Pembangkang semakin KURANG AJAR !!

salam seDunia..


Maaf kerana tidak dapat melaporkan situasi terkini mengenai Ust. Saidi yang telah diserang oleh 3 ekor hanjing malam semalam. Anda semua mungkin sudah maklum dari blog Papa Gomo ataupun dari beberapa bloggers lain yang telah 'share' posting. 


Bukan asam tidak mahu update tapi asam mengalami masalah teknikal. Peralatan komputer asam telah cuba di 'nuke' oleh beberapa mangkuk yang disyaki penggodam komputer amatur. Buat anda yang cuba flood packet kat komputer asam, CUBA LAGI !! 10 juta packets yang korang hantar tu tersangkut celah gigi FIREWALL asam ajer..


Mungkin ada yang tidak faham apa yang asam cakapkan disini..takper, teruskan tak faham yer!


p/s: Puak PR ni dah semakin advanced dah dalam IT..UMNO camna? 





Friday, December 24, 2010

TERKINI !! Saksi Utama Kes ADUN PAS SELISING BERZINA DITETAK !!

TERKINI !!


Saksi utama kes ADUN SELISING DITANGKAP BERZINA telah diserang oleh seorang lelaki yang tidak dikenali. Keadaan saksi utama masih belum diketahui. Ayuh rakyat Malaysia!! kita berdoa agar keselamatan saksi utama Ust. Saidi berada dalam keadaan selamat dan terpelihara..amin !!!


Sumber: Papa Gomo


Ulasan:
Dasar binatang !!! PASola bertindak semakin berani untuk menghapuskan saksi utama kes ZINA ADUN SELISING. Apakah ini teladan yang dibawa PASola selama ni? Apakah dengan menetak orang itu ajaran yang diajarkan oleh Nabi S.A.W. ? Ya ALLAH...aku memohon padaMu agar diselamatkanlah Ust. Saidi dari malapetaka. Sesungguhnya ALLAH tidak akan menduga lebih dari yang mampu ditanggung oleh hamba-hambaNya..amin


ALLAH MAHA MELINDUNGI !!!

Thursday, December 23, 2010

ZINARISME!! Bersihkan Maruah Diri Anda Dengan Membuat SUMPAH Di Khalayak Ramai !!

Serambi Masjid Kuala Krau
23.12.2010


salam seDunia..


Terjahan demi terjahan Nadi Rakyat telah membuatkan ADUN PAS SELISING yang ditangkap berzina dengan isteri orang kepanasan macam cacing goreng kunyit!. Hari ini beliau telah mengeluarkan satu kenyataan akhbar mengatakan yang bahawa ini adalah FITNAH semata-mata dari UMNO. (alasan sama jer..fitnah! fitnah! fitnah!).


Nik Najis pula mengatakan bahawa kerja orang blog ini tak reti dosa. ishh..shh..
Ntah macamana Khalid Gagap pun dapat bukti video ZINA ADUN PAS..tu yang berkerut mukanyer tu .. kah! kah! kah!


Ulasan:
ADUN PAS SELISING: It's very simple actually...JIKA BENAR anda tidak melakukan perbuatan terkutuk itu, maka BERSUMPAHLAH! Panggil media satu Malaysia..pastu BERSUMPAH DENGAN NAMA ALLAH! Setakat main cakap ini FITNAH..semua orang boleh buat...Puak PASola ini memang dah terbiasa dengan alasan sebegini..jika kalau kes BN atau UMNO...abis segala sudut puak PASola ni bogelkan! Bila kena batang hidung sendiri..terus cakap FITNAH..poorahhh !!!!


NIK AJIS: mung pun satu hal gak ni...JIKA BENAR tuduhan yang dibuat dalam video itu tipu, maka BERSUMPAHLAH!! Rakyat satu MALAYSIA nak tahu KEBENARAN! terutamanya bab "ALLAH DAH AMPUNKAN DOSA DIO" ...jika BENAR seperti yang dikata...maka asam sendiri nak masuk PAS camtu..buat dosa kaw-kaw..pastu mintak Nik Ajis deal dengan Tuhan...kan senang hidup macam tu !! kah! kah! kah! bodoh takleh di ajar Nik Ajis nih!


p/s: mung pun ada blog kan Nik Ajis..kira mung pun reti buat dosa aje laa yer?? bodoh!


PAS hanya PARTI POLITIK
TAK RUGI keluar PAS
SYURGA BUKAN DI BAWAH TAPAK KAKI NIK AJIS



GEMPAR!! Ronnie 'The BABI' Liu Cuba Potong Azmin Untuk Jadi MB Selangor!!

Serambi Masjid Kg. Medan
23.12.2010


salam seDunia..


Umum mengetahui bahawa semalam bertarikh 22.12.2010, sekumpulan 50 orang telah melancarkan bantahan terhadap Kerajaan Selangor pimpinan Khalid GAGAP dalam usaha mereka membantah penggunaan logo 1Malaysia di seluruh Selangor. Bantahan mereka ini telah dibuat di Kuala Langat di sebuah kedai serbaneka.
Untuk cerita lanjut KLIK SINI 


Umum juga mengetahui bahawa Ronnie 'The BABI' Liu merupakan Exco Kanan di dalam Kerajaan Selangor dan si BABI ini juga bertindak mengawal semua YDipertua di dalam PBT Selangor. Masakan tidak satu ketika dahulu kecoh tentang beer dijual di kedai serbaneka, si BABI ni lah yang arah PBT untuk pulangkan semula. Sifat Gangsterisma si BABI ini  telah membuatkan semua YDipertua yang ada di dalam Selangor seperti LEMBU DICUCUK HIDUNG. YDipertua tidak berani untuk melawan arahan si BABI di atas ini. Natijah dari itu, seekor YDipertua bernama Abdul Razak dari MDKL telah mengikut bulat-bulat apa yang diarahkan oleh si BABI ini dalam bantahan semalam.


Ulasan:
1Malaysia itu merupakan logo rasmi Kerajaan Malaysia. Hasil usaha Perdana Menteri ini telah meresapi di dalam sanubari rakyat seluruh Malaysia dan seluruh dunia. Syabas PM! 


Namun Ronnie 'The BABI' Liu cuba untuk mencacatkan usaha murni Kerajaan Malaysia pimpinan Barisan Nasional dengan melarang penggunaannya di seluruh Selangor. Come la CIBAI..lu fikir lu sapa? Lu sudah kalah..buat cara kalah la oi! Wa mau tengok satu Selangor..semua YDipertua mau ikut lu punya cakap ka tidak..Lu cuma Exco maa..You're Nobody !


TARAK SUKA MALAYSIA LU BALIK CHINA LA OII !!

GEMPAR!! Persoalan APCO "Walkie-Talkie" Terjawap!!!

Apco letter, affidavit, prove Anwar lied: Nazri (Updated)




KUALA LUMPUR: The contents of the letter sent by public relations firm Apco Worldwide to the Parliamentary Rights and Privileges Committee was used as the basis to suspend Opposition Leader Datuk Seri Anwar Ibrahim from attending the Dewan Rakyat sittings for six months.


Minister in the Prime Minister's Department Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz said in the letter, dated Aug 19, the firm had clearly denied its involvement in creating the 1Malaysia slogan, thus refuting Anwar's claim linking the slogan to the firm.


"So, it's clear that (Datuk Seri) Anwar had lied in the Dewan (Rakyat), and this is the most important evidence to prove that (Datuk Seri) Anwar lied," he told reporters at the Parliament Lobby, here Wednesday.


He was commenting on the suspension of Anwar, who is also the Permatang Pauh MP, from attending the Dewan Rakyat sittings for six months for giving an incorrect statement to the House in linking the 1Malaysia concept with One Israel.


Besides the letter, Nazri said he had also received an affidavit from Robert M. Shrum, a citizen of the United States, who was also involved as a strategist and consultant for many political races at all levels, including as a senior advisor in 1999 for the campaign of Prime Minister Ehud Barak of Israel.


Nazri said that in the sworn statement, Shrum had refuted Apco's involvement in the slogan, thus strengthening the denial by the firm in the letter about its involvement in the One Israel campaign.


"Anwar had mentioned Ehud Barak and One Israel in his speech, but here, it is clear in this case that the person responsible (Shrum) had denied what Anwar had mentioned about Apco's involvement with One Israel," he said.


Nazri also denied that Anwar was not given the right to defend himself and present evidence to support his statement that linked the 1Malaysia concept to One Israel.


He said that Anwar had been given several opportunities to defend himself since he issued the statement at the Parliament sitting in March, but did not take those opportunities, but instead continued to link the 1Malaysia concept with One Israel.


"He was given the right to defend himself on April 22, the day that I tabled the motion to refer him to the committee.


"Even before that on March 17, after he made the statement, we had given him one week to defend himself and withdraw his statement, but he chose to 'attack' us further without substantiating with evidence," he said.
Ulasan:
Anwar..asam ingat ada lebih baik kalau ko hijrah aje ke negara lain...dah makin teruk kantoi ko ni...lupakan ajelah niat suci nak jadi PM tu ... bertaubatlah sementara masih sempat...kita ada 2 alam lagi nak kena tempuh Anwar Al-Juburi oi!!!

Wednesday, December 22, 2010

NADI RAKYAT: Brader Azmy Awang Kelana Jaya Terima Ugutan Bunuh!!

Kelana Jaya
22.12.2010


salam seDunia..


Dunia Facebook telah kecoh dengan pendedahan mengenai ADUN PAS Selising Ditangkap Berzina. Pendedahan ini telah dibuat oeh satu kumpulan yang bernama Nadi Rakyat. Nadi Rakyat telah mengupas isu berkaitan dengan penuh terperinci sekali berdasarkan bukti-bukti yang ada.


Akibat dari pendedahan ini, salah seorang dari ahli Nadi Rakyat iaitu Sdr. Azmy Awang Kelana Jaya atau lebih dikenali di dalam dunia FB sebagai AAKJ telah menerima satu panggilan berbaur ancaman dan ugutan. Mengikut makluman yang diterima, AAKJ telah menerima panggilan telefon itu sekitar jam 5.40 petang tadi. Tambah beliau, dalam percakapan telefon itu, beliau telah dimaki, dihina malah dicadangkan supaya 'pergi mati' oleh si pemanggil. 

Susulan dari itu AAKJ telah dinasihatkan untuk membuat laporan polis mengenai insiden berkenaan dan beliau dalam perjalanan ke Bukit Aman bagi mengecam tuan empunya nombor telefon berkenaan. Difahamkan bahawa group Nadi Rakyat telah mewar-warkan berita mengenai ancaman kepada AAKJ ini di dalam wall FB. Nombor telefon si pengugut itu bermula dengan 014.....


Ulasan:
Fuhhh...dasat! dasat! nampak gayanyer pembangkang sudah main kasar! Terjahan demi terjahan yang dibuat oleh Nadi Rakyat berserta bukti telah membuatkan penyokong tegar pembangkang kepanasan punggung dan 'mati idea'. Malah ada pembangkang yang telah mengambil pendekatan  EMOSIONAL melebihi RASIONAL dengan menelefon 'direct' pada AAKJ dan memaki beliau. Sungguh 'bodoh' pembangkang ni...apa dia lupa yang nombor anda boleh di trace oleh pihak polis? ishh..ishh.. ngaji tak abis betol!


Buat Nadi Rakyat, teruskan membuat pendedahan! Perjuangan ikhlas menegakkan kebenaran pasti mendapat perlindungan dari ALLAH s.w.t.. Rakyat marhein seharusnya sedar bahawa perjuangan PASola selama ini telah jauh menyimpang dari ajaran ISLAM yang sebenar. Jika pendedahan yang dibuat tidak benar,  maka pembangkang boleh saman Nadi Rakyat atau orang di dalam klip video dibawah..

p/s: agaknya sapa laa yang menjadi 'gunting dalam lipatan' dalam NR yang sanggup beri nombor telefon AAKJ pada pembangkang tu yer...hmmm
Akibat dari pendedahan ini akaun FB AAKJ telah di'bom' oleh pembangkang, tapi takper..AAKJ telah membuka akaun yang baru..KLIK SINI


PAS hanya PARTI POLITIK
TAK RUGI keluar PAS
SYURGA BUKAN DI BAWAH TAPAK KAKI NIK AJIS

Tuesday, December 21, 2010

Wajib Baca: Peringatan Buat UMNO !!

“Jika diimbau pada pilihanraya tahun 1999, pada peringkat awal munculnya pengaruh media baru, kita bersikap tidak acuh. Semasa pilihanraya tahun 2004, kita masih mengambil mudah kebangkitan media alternatif. Natijahnya, semasa pilihanraya Mac tahun 2008, kita telah tersentak dengan lamunan dek kegagalan memahami kesan pengaruh media baru.” 
 Perdana Menteri Malaysia 

salam seDunia..

Perdana Menteri kita telah bersuara sekian lamanya mengenai kehebatan media baru sebagai medium penyebar maklumat. Telah berkali-kali PM menyuarakan bahawa kita perlu faham akan kesan pengaruh media baru ini. Alhamdulillah, cabaran PM ini telah disahut oleh orang-orang Melayu yang telah mula sedar akan kehebatan media baru ini. Maka pelbagai medium-medium maya ini dibangunkan bagi menyebarkan isu-isu semasa dan politik mengenai Kerajaan Barisan Nasional dan juga menangkis serangan persepsi dari pihak pembangkang.  
Namun masih ada juga dikalangan UMNO itu sendiri yang masih tidak sedar. Ada yang berpendapat kerja media baru ini kerja orang muda kerana komitmen yang diberikan bagi melakukan kerja-kerja media baru ini 24 jam sehari. Itu pendapat segelintir orang-orang lama. Ada juga segelintir yang 'hangat-hangat tahi ayam' dimana, bersemangat pada mulanya tapi selepas beberapa ketika, semua medium yang dibangunkan terbiar begitu sahaja. Kenapa boleh jadi begini? Adakah mungkin kerana tiada peruntukan dari pihak atasan? Atau mungkin UMNO telah biasa dengan amalan "ada Agong..kerja baru jalan"? Atau mereka masih tidak faham akan selok-belok media baru ini? Atau mereka mula akan rajin bila PM mula berdehem mengenai tarikh PRU akan datang?. Jangan bagi alasan itu-ini..kerjasama dari semua pihak DIPERLUKAN jika UMNO benar mahu menang!!
Fakta:
Terdapat seramai hampir 7 juta pengguna Internet di Malaysia. Separuh dari jumlah itu merupakan pelayar muda. Kita sedia maklum yang pada PRU akan datang, seramai 6 juta pengundi muda bakal melaksanakan tanggungjawab mereka sebagai pengundi. Apakah UMNO sedar akan jumlah ini?. Survey rambang telah dilakukan ke atas orang-orang muda dimana mereka telah disoal mengenai isu semasa dan rata-rata jawapan mereka adalah, mereka memperolehi maklumat mengenai isu-isu semasa di dalam internet! Sedangkan pembangkang telah memonopoli medium internet ini hampir 10 tahun. UMNO tidak sedarkah akan fakta ini?
Kita berbicara yang kita mahu rampas kembali beberapa negeri yang kita telah kalah pada PRU yang lepas. Asam tidak nafikan memang UMNO ada membuat pelbagai program berkonsep kemasyarakatan namun usaha sebegitu masih tidak mencukupi bagi meraih perhatian pengundi muda ini. Usaha kita seharusnya 'full-swing' jika kita mahu menang kembali. Usahasama diantara program 'turun padang' dan media baru sepatutnya berjalan seiring. Maka dengan itu barulah gerak kerja kita teratur dan efisyen.

Andaikata..
Jika keputusan PRU akan datang memihak kepada pembangkang, apakah UMNO rasa masih ada peluang untuk Melayu berdiri gah di bumi sendiri? jawapannya TIDAK!. Malaysia bakal menjadi Singapura seperti suatu masa dahulu. Kaum Melayu akan jadi kelas ketiga di bumi sendiri. Apakah UMNO mahu senario sebegitu melanda bumi Malaysia? Sedarlah wahai UMNO..sesungguhnya kita sudah tiada masa lagi..sedarlah dari lamunan...HENTIKAN dahulu persengketaan dalaman, HENTIKAN angan-angan nak jadi wakil rakyat, HENTIKAN sifat hasad dengki sesama sendiri..BERSATULAH untuk MENANG !

Ulasan:
Undang-undang Tubuh Negeri telah menetapkan syarat bagi melantik MB adalah orang Melayu. DAPig telah merancang untuk meletakkan calon Melayu sebagai wakil parti mereka di PRU akan datang. Calon Melayu ini akan diletakkan di kawasan yang DAPig yakin akan menang 300%. Andaikata Selangor kalah di tangan pembangkang di PRU akan datang, tidak mustahil bagi Menteri Besar itu adalah terdiri dari orang Melayu DAPig. Anda fikirkanlah! 

Lagi Keluh Kesah: Gelombang Wangsa Maju
NAK MENANG BUAT CARA NAK MENANG!


PANAS 18SX: Bukti Video ADUN PAS Berzina !!!! Sebarkan !!!

Serambi Masjid Putrajaya
20.12.2010


Bukti yang dinanti-nantikan telah tiba!! Anda nilaikan sendiri KETOKOHAN Nik Najis yang selama ni puak-puak PASola tu puja..sungguh tinggi makrifatnya sampai boleh berbicara dengan ALLAH s.w.t. secara direct! Lebih mengagumkan bila Nik Najis bisa mendapat wahyu dari Tuhan mengatakan dosa berzina MANGKUK HAYUN di atas telah dimaafkan oleh Tuhan..
Nadi Rakyat mendesak agar ADUN Cilako ni letakkan jawatan sekiranya masih mempunyai harga diri. Andai berdegil, maka akan terkeluar lagi bukti-bukti lain...Oh ya! ADUN Perupok, jaga-jaga yer..lepas ni giliran anda pula!


PAS hanya PARTI POLITIK
TAK RUGI keluar PAS
SYURGA BUKAN DIBAWAH TAPAK KAKI NIK NAJIS




Sunday, December 19, 2010

Shamsul "Kencing Dalam Seluar" Hina UMNO

salam seDunia...


Shamsul Ketot menyalak bukit lagi kononnya UMNO dengan biadap telah menyalahgunakan kuasa dengan mempolitikkan Masjid.
Baca seterusnya di sini: MalaysiaKini


Ulasan:
oi aram!! apa punya sengkek la idea otak ko ni ketot..dah takda modal dah ker? apakah ini mentaliti Ketua AMK PKR? kah! kah! kah! memandangkan mentaliti si ketot ni paras buku lali, maka asam beri fakta yang taraf lebih kurang jugak lah..


Fakta:
apa ko lupa Xavier beri tazkirah kat masjid?

apa ko lupa DAP beri tazkirah politik dalam surau ?


Yang diatas tu pun korang membisu macam anjing takda gigi... lagi nak menyalak bukit! 
get a life ketot !

Saturday, December 18, 2010

Peringatan Dato' Noh Omar kepada Kerajaan Khalid Gagap!

Semalam saya telah menerima jemputan daripada UMNO Bahagian PJS supaya hadir ke demonstrasi secara aman mereka untuk menerima memorandum kepada YAB Perdana Menteri supaya kerajaan Barisan Nasional menghapuskan Tol NPE PJS2 yang didakwa membebankan penduduk setempat.


Saya telah memaklumkan perkara ini di mesyuarat kabinet hari ini dan terpulang kepada pihak kerajaan untuk menimbangkan memorandum tersebut.Sebarang keputusan sudah tentu akan membabitkan  perjanjian konsesi yang  telah dipersetujui.


Saya juga ingin mengingatkan rakyat bahawa bidang kuasa tol ini adalah bidang kuasa kerajaan pusat dan bukannya bidang tugas kerajaan negeri. Sebarang janji-janji yang dilontarkan oleh kerajaan negeri berkenaan kadar tol boleh dikategorikan sebagai janji-janji kosong sahaja.


Noh Omar 
Bagi yang tak tau punca sebab artikel dikeluarkan, boleh rujuk SINI


Ulasan:
Tegas benar Dato' Noh Omar!. Beginilah pemimpin yang kita mahu!. Bukan saja selalu turun padang malah bekerja dengan pantas tanpa menabur janji itu-ini. Asam amat tertarik dengan perenggan terakhir ucapan Dato' Noh Omar, "bidang kuasa tol ini adalah bidang kuasa Kerajaan Pusat dan BUKANNYA bidang tugas Kerajaan Negeri. Sebarang janji-janji yang dilontarkan oleh Kerajaan Negeri berkenaan kadar tol boleh dikategorikan sebagai janji-janji kosong sahaja".


Buat Pakatan Hanjing, peringatan dah diberi yer..jangan pulak memandai buat konar baring tau! Oh..lupa pulak, korang kan tengah busy bersilat pasal WikiLeaks dan penggantungan Anuar Al-Juburi..kah! kah! kah!

Nasihat: Nik Najis..Undur Ler Sebelum Kene Lempang Ngan Malaikat Maut!

Tok Guru Nik Aziz, kesihatannya tidak begitu baik, pergerakannya terbatas. Doktor menasihatkannya tidur terlentang tetapi masih bertegas tidak mahu berundur atas alasan mentadbir negeri bukan pakai  tubuh-badan melainkan hanya pakai fikiran menerusi dewan harian dan mesyuarat Exco. Orang Pas meminta beliau kekal. Jika mereka minta beliau berhenti, petang ini juga dia letak jawatan, katanya.


(UtusanOnline, Dec17,2010)


salam seDunia..


Salah satu ciri-ciri kepimpinan yang baik adalah tahu bila masanya dia patut berhenti. Kedua, sepanjang kepimpinannya disediakan pengganti yang terbaik (grooming). Ketiga, percaya bahawa pengganti itu mampu menjalankan tugas dengan baik kerana dia dilatih begitu lama dan terpilih.


Baca seterusnya: Suara Majlis


Ulasan:
Hadoii...asam malas nak terbitkan artikel pasal orang tua ni..dah melalut jauh dah dia ni..begitulah jika dapat memegang tampuk kekuasaan sekian lama, jiwa pasti liat untuk melepaskan nikmatnya..apa dia ingat tadbir negeri zaman sekarang macam zaman Caesar ker? Arah pastu ada orang selesaikan..zaman dah maju ler Ajis..kah! kah! kah!


Dengan kesihatan yang tidak begitu baik, ditambah pula dengan pakej sakit tua..disarankan adalah lebih jika Nik Ajis berundur..main cak! cak! pong! ngan cucu ker..berehat sambil belajar Tai-Chi kat laman rumah pagi-pagi ker lagi bagus! 


Statement Nik Najis diatas menunjukkan yang beilau masih tidak mahu melepaskan jawatannya. Ok..fine! Jangan cakap rakyat marhein tak nasihat, jangan mati 'keras' kat dalam Pejabat  Menteri Besar udah ler..baru jentik aje tu, dah hospital..good luck Ajis!

Thursday, December 16, 2010

Tempatan: Demonstrasi Aman Bantahan Tol PJS 2



video
Petaling Jaya
16.12.2010


Pada jam 4.30 petang tadi, satu demonstrasi aman telah diadakan di Lebuhraya NPE berdekatan dengan Plaza Tol PJS 2. Demonstrasi ini diadakan oleh penduduk setempat bersama badan-badan NGO dalam usaha mereka memansuhkan Plaza Tol PJS 2. Dalam bantahan aman ini, penduduk telah meyuarakan rasa tidak puas hati mereka atas pembinaan tol ini dimana telah mendatangkan kesusahan serta beban kepada penduduk kawasan.
Untuk makluman, penduduk di kawasan tersebut perlu membayar tol sebanyak RM1.60 jika mereka mahu susur keluar ke Lebuhraya Persekutuan. Walaupun hanya RM1.60, namun jika perlu dilalui setiap hari, maka ini akan sudah tentu mendatangkan beban terhadap pengguna lebuhraya itu. Memang ada beberapa jalan lain tapi jalan lain itu kebiasaannya sesak dan mereka terpaksa pusing jauh untuk ke Lebuhraya Persekutuan.




video
Demonstrasi ini turut disertai oleh Dato' Noh Omar, Majlis Belia Selangor, UMNO Petaling Jaya Selatan, Pemuda Umno Kelana Jaya, Perkasa dan beberapa badan NGO lain. Dato' Noh Omar selaku Timbalan Pengerusi Perhubungan Negeri, sendiri mendengar rintihan penduduk kawasan dan beliau serius untuk membawa perkara ini ke pihak yang sepatutnya. Juga satu memorandum telah diserahkan oleh Pemangku Ketua UMNO Bahagian Petaling Jaya Selatan kepada wakil NPE.
Ulasan:
Rata-rata penduduk di kawasan berkenaan merupakan golongan pertengahan ke bawah. Jika RM1.60 x 30 hari maka ini sudah tentu akan membebankan pengguna lebuhraya berkenaan.  

"Rakyat diutamakan, Pencapaian Diutamakan".