About

Tuesday, November 30, 2010

Ikrar Wadah Kelana Jaya


Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah menzahirkan rasa dukacitanya dengan 'statement' Presiden PKR yang dengan lantang mempertikaikan institusi Raja-raja Melayu. Presiden PKR bangang itu juga menyatakan agar 'ketuanan Melayu' di tinggalkan dan digantikan dengan 'ketuanan Rakyat'.


Hasil dari idea bebal Presiden PKR itu membuatkan puak-puak chauvinist berpesta siang dan malam. Lim Kit Sial dan Lim 'Umar' Guan Eng beserta beberapa pemimpin parti DAPig pasti senyum sampai ke telinga kerana mereka telah berjaya menghasut PKR & PASola menghalalkan apa juga cara agar impian mereka menakluki Bumi Malaysia tercapai. 


Barisan Nasional khususnya UMNO wajib membuat sesuatu. Masa untuk bangkit telah lama sampai! Blogmaster tidak sanggup lagi melihat kesucian Agama, Bangsa & tanahair Malaysia di hina, di maki, di perlekehkan oleh pukimak-pukimak negara ini.


Dan disini Blogmaster  berikrar, untuk terus berjuang sedaya mampu bagi mempertahankan bumi Selangor, Malaysia yang tercinta dari terus diperlekehkan oleh Pembangkang. Biarlah segelintir pemimpin UMNO itu masih dibuai mimpi, biarlah ada diantara mereka takut untuk mengeluarkan duit poket untuk berjuang, biarlah wa'imah Mike Tyson diam seribu bahasa semenjak kalah sekalipun..itu Blogmaster tidak peduli..


Ayuh semua pejuang-pejuang siber, kita bersatu berjuang mempertahankan bumi Melayu!


Andai kita tewas sekalipun, Blogmaster berpuas hati kerana telah menjalankan amanat dan tanggungjawab sekadar yang termampu bagi mempertahankan bumi Melayu dari terus dijajah..Allahuakbar!!


p/s: perjuangan yang ikhlas tanpa mengharapkan apa-apa pulangan, pasti mendapat bantuan Yang Maha Esa..

- a s a m - 

Bila Si Kulop Menafsir Al-Quran, Golongan Bersunat Bersorak-ria..

salam seDunia..




Bumi Malaysia telah dikejutkan lagi dengan berita salah seekor perwakilan PKR berbahas sambil menafsir Al-Quran di Kongres Nasional Tahunan PKR Ketujuh. Beliau tidak lain dan tidak bukan adalah si keling Subramaniam. Keling ini dengan bangganya menafsirkan ayat Al-Quran dari surah Ali-Imran ayat 190 - 191.



Tafsiran yang dibaca oleh Subramaniam berbunyi:


"Firman Allah dalam kitab al-Quran surah Ali-Imran yang berbunyi begini, sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi dan silih bergantinya siang dan malam, maka terdapatlah tanda-tanda manusia berakal agar kita sentiasa berfikir, agar minda diasuh dan terbentuk dengan baik lalu seterusnya melakarkan budaya sihat supaya tidak songsang dan tidak menyeleweng dari norma-norma kehidupan manusia yang beradab lagi bertamadun."


Sebaliknya, tafsir sebenar daripada ayat 190 dan 191 surah Ali-Imran berbunyi seperti berikut:


"Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi dan silih bergantinya malam dan siang terdapat tanda-tanda bagi orang yang berakal, (iaitu) orang-orang yang mengingati Allah sambil berdiri atau duduk atau dalam keadaan berbaring dan mereka memikirkan tentang ciptaan langit dan bumi (seraya berkata) Ya Tuhan kami, tiada Engkau ciptakan ini dengan sia-sia. Maha suci Engkau, peliharalah kami dari seksa neraka."


Penafsiran Subramaniam ini telah mendapat tepukan gemuruh oleh para hadirin baik dari kaum Melayu dan bukan Melayu. Natijah dari reaksi para hadirin, Subramaniam semakin berani dengan bertanya kepada hadirin samada betul apa yang ditafsirkan dan disambut 'BETUL' oleh kaum Melayu PKR.


Ulasan:
Apa Melayu PKR ni sebegitu bangang sekali? Al-Quran tidak boleh dipersendakan!! Kalimah Allah S.W.T. tu !!! bukan boleh dibuat main laa bahalol !! Kalau Melayu berucap sambil memetik ayat-ayat dari kitab agama Hindu atau kitab Buddha..apa reaksi anda? suka? sedih? bangga? tuduh murtad? 


Dah lah Keling ni tafsir salah, takda sekor pun di kalangan hadirin PKR yang celik agama rupanya... semua mengangguk macam dah kena pukau! Hak kesama-rataan yang diimplementasikan oleh PKR telah melampaui batas! Blogmaster tidaklah belajar agama tinggi..sekolah pondok biasa aje namun dari pemikiran logikal seorang Muslim, ayat Al-Quran tidak boleh ditafsir sewenang-wenangnya..apatah lagi oleh seorang yang bukan beragama Islam.


Tapi siapalah Blogmaster kan, bukan ada sarjana dari India..Blogmaster sedang menanti apa reaksi kata-kata bangang dari Nik Najis, Datuk Haron Din, Dr. Asri dan beberapa tokoh agama dari PASola..Anwar Al-Juburi tak perlu ditanya kerana bagi Blogmaster, dia sudah boleh dianggap pengkhianat Melayu dan Islam. Nik Najis..ko jangan tiba-tiba buat kena sawan anjing pulak!! kami semua menanti penjelasan dari kau wahai ulaRmak selipar tat sing!


p/s: Ya Allah! aku mohon perlindungan dari azabMu yang pedih...




ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT !!

- a s a m - 

Sunday, November 28, 2010

GEMPAR: Melayu Bangsat Bangga Menjadi Ahli DAP

Wajah Melayu Bangsat !

 Perang Saraf DAPig menggunakan Melayu Tolol

Doktrin Negatif Terbaru DAPig

DAPig sudah mula BERANI menjual Paper mereka secara terbuka!!

Ulasan:
DAPig Pukimak ni dah mula full swing untuk PRU...UMNO tunggu PM berdehem dulu baru nak mula ker?
Alamat kalah la macam tu ....

p/s: bila nasi sudah menjadi bubur..sendiri mau ingat ler..

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT !!

-  a s a m -

Saturday, November 27, 2010

Elitis vs. Nyamuk

salam seDunia...


Lumrah MELAYU - dimana ada kejayaan disitu ada PHd. !
                               - selagi tak buang EGO..selagi itulah takkan bersatu!




Perselisihan faham berlaku diantara bloggers elitis dan bloggers nyamuk telah sekian lamanya. Ada bloggers yang berfikiran jika 'daily hits' mereka mencecah ribuan pengunjung maka mereka layak digelar blogger elitis. Ditambah pula dengan layout yang kononnya gempak lagi canggih, maka ini membuatkan blogger elitis merasa gah di persada dunia blogging. Susulan dari itu, jika ada majlis-majlis suaikenal atau perbincangan antara bloggers, mereka PASTI akan duduk diantara mereka dan bloggers nyamuk ini PASTI akan duduk celah-celah bedah aje. Sehinggalah, andai ada segelintir budiman hendak memberi bantuan bagi membantu bloggers yang Pro Kerajaan pun hendak di sapu oleh blogger elitis ini. Blogger elitis mengakui bahawa dengan bantuan ini, mereka pasti akan dapat meletup-letupkan dunia blog. Aduhh..awat jadi lagu ni??  


Ini jawapan Blogmaster pada mereka, "kalau nak menyamun pun..agak-agak laa..". 


1. Tolong jangan pandang enteng pada bloggers nyamuk ini. Tanpa mereka, kadang-kadang bloggers elitis pun takda apa nak di tulis. Etika penulisan, jika hendak re-publish posting, sertakanlah source posting itu atau memberi ucapan credit pada post creator. Ini dah la korang copy posting dia, tak bagi credit pun..bagi pembaca blog dah tentu mati-mati ingat blogger elitis tu yang tulis artikel..Ceh..kalau camtu, nenek Zabedah pun boleh buat bro !  




2. Kami bloggers nyamuk ni, tak peduli pun akan dunia glamor blogging tu..apa yang penting hanyalah perjuangan bagi menyelamatkan bumi MELAYU dari jatuh ke tangan PEMBANGKANG. 


3. Tak guna kita men'double standard'kan sesama kita. Tiada faedahnya! Kami berjuang bukan atas mengharapkan 'kepala agong' sebagai balasan. Kami berjuang kerana fisabilillah! Apa yang kami harapkan cuma agar kami dapat berkongsi bersama kenikmatan, kemahiran, kepakaran dalam dunia blogging. Hormatilah kami sebagaimana kami menghormati anda-anda sebagai senior. Ada benda yang kami tak tahu mungkin kami boleh belajar dari yang senior. Sama juga dengan bloggers senior, kami tahu ada blogger senior yang kurang mahir mengenai beberapa perkara. Jadi tak perlu kita nak PALAM sesama kita. Dari  kita dok palam sesama kita, ADALAH SEJUTA LEBIH BAIK kalau kita berganding kepakaran dan kebolehan dalam MENJAHANAMKAN pembangkang ni!! 




Rumusan dari semua ini, bagi blogger elitis yang rasa dirinya elitis tu, hentikanlah kesombongan anda. Perjuangan yang mengharapkan 'kepala agong' pasti tidak akan bertahan selamanya. Kami menulis demi Agama, demi Bangsa, demi Negara..apa-apa pun,


ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT !!


p/s: ada yang telah berjuang sejak dari zaman teLnet, MiRc, Yahoo Chat dan hari ini Blog..masih maintain low profile..kan molek lagu tu..

- a s a m - 

Selangor tanpa air 2012, sapa suruh pangkah PR !


PETALING JAYA 26 Nov. – Selangor akan dilanda krisis air menjelang 2012 sekiranya pemegang kepentingan dalam pengurusan air di negeri ini gagal mencari penyelesaian segera mengenainya, kata Ketua pegawai Operasi Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas), Datuk Ir Lee Miang Koi. 


Beliau berkata, sebagai negeri maju, permintaan air di Selangor meningkat tahun demi tahun.  Katanya, berdasarkan perkiraan Syabas, setiap isi rumah di negeri ini menggunakan 212 liter air sehari dan jumlah ini agak tinggi berbanding di negara lain.


"Di Singapura contohnya, setiap orang hanya menggunakan 156 liter air sehari,” katanya pada Forum Air Selangor bertajuk “Pengurusan dan Permintaan terhadap Air”, di sini hari ini.


Sementara itu, Presiden Gabungan Persatuan Pengguna Malaysia (FOMCA), Datuk N. Marimuthu pula berkata, Kerajaan Negeri Selangor perlu mengetepikan sentimen politik dalam mencari jalan untuk mengelak berlakunya krisis air pada masa akan datang.


"Ini berkaitan (menolong) manusia, bukan mengenai politik, jadi ketepikan perkara itu dan sama-samalah kita menolong orang ramai yang akhirnya mungkin menjadi mangsa,” katanya. – Bernama


Ulasan:
Haaa.. tu BERNAMA yang laporkan, bukan blogger-blogger nyamuk saja 'create' yer..kepada Phuckatan Riot Selangor, amanat rakyat Selangor dah diberi jadi laksanakanlah tanggungjawab anda sebagai pemerintah..jangan reti nak kondemkan Kerajaan Pusat aje..tak perlu nak tabur spekulasi mengatakan Kerajaan Pusat zalim. Tak perlu nak sewa billboard RM1,500 sehari untuk paparkan keprihatinan PALSU korang tu. RM1,500 sehari, kalau 10 hari dah RM15,000..tu duit rakyat Selangor gak tu!. 




Hasil dari pemerhatian blogger nyamuk, Phuckatan Riot cuba untuk bermain dengan persepsi rakyat Selangor dengan menabur fitnah keji terhadap Kerajaan Pusat. Kami blogger nyamuk akan cuba untuk mendedahkan setiap fakta sebenar mengenai Isu Air Selangor dari masa ke semasa..bagi yang ingin mengetahui, boleh rujuk pada GAP


p/s: bila AIR dah takda, agak-agak boleh tumpang mandi kat rumah Khalid Gagap tak? kah! kah! kah! sapa suruh pangkah PR..kan dah mendapat!




ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT!

- a s a m -  

Wednesday, November 24, 2010

ISU AIR SELANGOR: PEMBOHONGAN PAKATAN RAKYAT (Part 1)

salam seDunia..


(Sebarkan Kepada Rakyat Selangor)

PEMBOHONGAN PAKATAN RAKYAT SELANGOR


KENYATAAN MENTERI BESAR SELANGOR.
Khalid Ibrahim a.k.a Khalid Gagap menyatakan bahawa SYABAS telah membeli syarikat PUAS daripada kerajaan negeri selangor.


FAKTA SEBENAR.
Syarikat PUAS tidak dijual kepada SYABAS akan tetapi  ia telah diSWASTAkan. maksud perkataan 'dijual' dan 'diSWASTAkan' membawa erti yang berbeza.


Penswastaan syarikat PUAS adalah bertujuan untuk menambahbaik kan lagi mutu perkhidmatan air di Selangor. 


Rakyat Selangor secara umumnya cukup berpuashati dengan kualiti bekalan air yang telah dibekalkan oleh SYABAS jika dibandingkan dengan JABATAN AIR SELANGOR (JBA) tidak lama dahulu.


Kakitangan Syarikat PUAS tidak dibuang kerja sepertimana dakwaan dan fitnah dari Khalid Gagap. Kesemua mereka telah diserapkan ke Syarikat SYABAS.


Khalid Ibrahim tokoh korporat merupakan manusia PEMBOHONG. Beliau mengelirukan rakyat Selangor tentang fakta yang jelas akan maksud 'pembelian' atau 'penSWASTAan'.


Sumber: GAP


ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT !!

- a s a m - 

Monday, November 22, 2010

Surat Terbuka Datuk Seri Noh Omar Kepada MB Selangor Khalid Gagap



Pada hari Selasa, 9 november lalu..Sidang Dewan Undangan Negeri Selangor turut membangkitkan isu harga dan kualiti padi yang rendah. Bagi saya adalah tidak adil perkara itu di bawa ke Sidang DUN dan dijawab oleh Exco Pertanian Negeri Selangor yang tidak tahu menahu mengenai perkara berkenaan dan membidas saya. Saya sedia bertemu dan berdailog secara terbuka dengan semua Ahli Dewan Undangan Negeri Selangor bagi memperjelaskan isu berkenaan termasuklah insiden ADUN Sekincan dipukul. Maka dengan itu saya telah menulis surat kepada Y.A.B Menteri Besar untuk menentukan tarikh dan tempat dengan notis dua minggu untuk perjumpaan tersebut. Sebagai Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani saya bertanggungjawab terhadap isu tersebut dan bersedia untuk bersemuka dengan ADUN Selangor semua. Berikan saya peluang itu daripada membidas saya secara melulu. 


Dalam isu kualiti padi angin, saya ingin bertanya mengapa 80 peratus pesawah dapat capai hasil 8 tan sehektar dengan potongan di bawah 20 peratus sahaja. Daripada rekod kementerian Cuma seorang sahaja yang dikenakan potongan 30 peratus dan seorang 36 peratus. Jangan hanya kerana dua tiga orang, hasil padi di Barat Laut dikira tidak berkualiti.Semak fakta jangan main hentam. Ingin saya jelaskan bahawa padi angin bukan kerana masalah benih padi tetapi cara pengurusan sawah yang tidak betul.  


Masalah harga padi yang tidak menentu bukan soal kementerian.Kementerian cuma meletakkan syarat harga minima. Apa yang berlaku adalah berdasarkan kehendak pasaran namun saya sedia memberi lesen kepada mana-mana syarikat yang sanggup beli padi dengan harga RM2,000 satu tan.


Pena Noh Omar


Ulasan:
Datuk Seri Noh Omar dah menjual...Khalid Gagap tanak beli ker?????


ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT !!

- a s a m - 

Ceramah SSDE di Taman Mahkota Cheras

SSDE Mahkota Cheras - 22.10.2010



Blogmaster tiba agat lewat sedikit ke lokasi ceramah dan pada masa Blogmaster sampai sekitar jam 9.30 malam, kelihatan Ketua Pemuda MCA sedang memberikan ucapan beliau. Dari pengamatan Blogmaster, kehadiran pada ceramah kali ini dimonopoli oleh masyarakat Cina & Melayu sekitar dalam 300-400 orang.


Penceramah yang tampil untuk berceramah pada malam tadi merupakan wakil-wakil dari MCA dan ceramah mereka disampaikan dalam bahasa ibunda mereka. Sayang kerana tatkala mereka menyampaikan ceramah, kelihatan hadirin Melayu seperti endah tak endah..mungkin kerana mereka tidak memahami. (Blogmaster syorkan agar Melayu pelajarilah bahasa ibunda bangsa lain)


Blogmaster berasa tak sabar untuk mendengar penjelasan dari YB. Noh Omar mengenai isu-isu Selangor. Selang beberapa jam kemudian sekitar jam 11.20 malam, dentuman gendang naga berbunyi bertalu-talu menandakan ketibaan YB. Noh Omar. Keadaan hadirin yang tadinya menguap-nguap menahan mengantuk sudah mula membeliakkan mata mereka. Kelakar juga kalau diperhatikan..hehe...


(Maaf..mutu kamera blackberuk Blogmaster amat sedih)

Ketibaan YB. Noh Omar telah disambut oleh YB. Johari dan Pemimpin-pemimpin MCA kawasan. Tanpa membuang masa YB. Noh Omar terus ke pentas bagi menyampaikan sepatah dua kata beliau. YB. Noh Omar meminta maaf kepada hadirin yang telah menunggu sekian lama atas kelewatan beliau. YB. Noh memaklumkan yang beliau baru pulang dari Kedah atas urusan penyerahan bantuan mangsa banjir di Kedah.


YB. Noh memulakan ucapan beliau dengan memperjelaskan isu banjir di Kedah. Beliau memberitahu hadirin bahawa Kerajaan PASola di Kedah tidak prihatin atas musibah yang melanda mangsa banjir. Kerajaan Pusat selaku pentadbir negara Malaysia pula yang terpaksa menutup KEBANGANGAN pimpinan Kerajaan Pasola di Kedah untuk membantu mangsa banjir. 


YB. Noh Omar juga mempertikaikan mengenai perubahan. Perubahan yang dimaksudkan beliau  adalah perubahan yang kononnya akan dibuat oleh Pakatan Rakyat sewaktu kempen PRU 12 yang lepas. Tidak ada satu pun perubahan yang berjaya dilakukan oleh Pakatan Rakyat melainkan hanyalah menipu rakyat khususnya di Kedah & Selangor.


Mengenai isu-isu di Selangor, PKNS dan Yayasan Selangor yang sebelumnya dipimpin oleh Kerajaan Barisan Nasional, telah diburukkan oleh Pakatan Rakyat dengan fitnah dan tohmahan mengatakan Kerajaan BN tidak mengikut peraturan malah menggunakan duit sewenang-wenangnya. Namun takdir Ilahi telah membuktikan bahawa merekalah yang sebenarnya yang sewenang-wenangnya menggunakan duit rakyat. Seperti contoh:- Yayasan Selangor telah memperuntukkan sebanyak RM800 ribu bagi Program Sambutan Ulangtahun Yayasan Selangor yang ke 40. Kemana perginya wang RM800 ribu itu? Insyallah, Blogmaster akan memperincikan dalam pendedahan akan datang.


Seterusnya mengenai situasi sekarang dimana Pemilihan berlaku di dalam PKR. Belum pernah ada dalam sejarah dimana protes cabang-cabang berlaku dengan sebegitu riuh dan kerap. Dulu masa Kerajaan BN, ada juga protes namun protes dijalankan secara aman dan bertatasusila. Ini sampai bergaduh sana sini, berpuak-puak! YB. Noh Omar melabelkan Parti PKR sebagai parti yang cakap tak serupa bikin!


Isu Air Selangor
YB. Noh Omar memperjelaskan mengenai isu air Selangor iaitu projek Loji Langat 2. Beliau memberitahu hadirin bahawa, dengan pembangunan pesat tanpa strategik keseluruhan di Selangor telah membuatkan Selangor di dalam bahaya dimana, simpanan air bersih di Selangor tidak mampu untuk menampung pembangunan pesat sebegini. Perancangan bandar yang betul haruslah mengambil kemungkinan-kemungkinan yang sepatutnya tapi Kerajaan Selangor kini langsung tidak mengendahkan. Maka dengan ini, Selangor bakal menghadapi masalah air. Kerajaan Pusat telah memperuntukkan sebanyak RM 4 bilion bagi menyelesaikan masalah yang dicipta oleh Kerajaan Selangor pimpinan PR. Namun Kerajaan Pusat menghadapi masalah kawasan dimana beberapa status tanah di Selangor adalah milik Kerajaan Negeri. MB Khalid Gagap telah membidas kenyataan Yb. Noh Omar dengan mengatakan Selangor tidak akan mempunyai masalah air sehingga 2019. YB. Noh Omar telah bertanya secara direct kepada MB Khalid Gagap dalam satu sidang majlis Air Selangor yang lepas. Beliau bertanya pada MB Khalid Gagap, "Konsultan mana yang MB gunakan bagi mendalami masalah air di Selangor sehinggakan Konsultan tersebut telah menyatakan Selangor tidak akan ada masalah air sehingga 2019?". Seperti biasa, Khalid Gagap membisu sehinggalah ke hari ini...


YB. Noh Omar menjelaskan bahawa strategi MB Khalid Gagap hanyalah menyalahkan BN mengenai isu air di Selangor. Pada masa yang sama, MB Khalid Gagap akan muncul disaat dan ketika yang paling tepat untuk menyelesaikan masalah air Selangor, terus akan dianggap sebagai HERO dikalangan rakyat Selangor. Inilah taktik 'survival politic' MB Gagap. 


YB. Noh Omar menjelaskan pula mengenai isu pasir di Selangor beberapa bulan yang lepas. Isu pasir pun MB Khalid Gagap diam membisu sehinggalah ke hari ini. Berbalik kepada isu PKNS & Yayasan Selangor, MB Khalid Gagap merupakan Pengerusi bagi 2 badan Kerajaan Selangor itu. Apakah MB Khalid begitu buta sehingga tidak nampak penyelewengan atau kepincangan yang dilakukan dalam pentadbiran beliau? atau mungkin MB Khalid tahu tapi diam kerana masyukkk....


Akhir ucapan YB. Noh Omar, beliau menyeru semua kaum baik Melayu, Cina & India supaya bersatu. Melayu tidak boleh menang tanpa bantuan kaum Cina & India dan begitu juga sebaliknya. Beliau menyeru agar semua bersatu seperti kita pernah bersatu dahulu dalam memperjuangkan kemerdekaan. Keadaaan Selangor yang dulunya sangat aman & membangun adalah dari tindakan kaum-kaum di Selangor yang bermuafakat dalam membangunkan negari Selangor. PR telah mencemar keadaan aman itu dengan pimpinan yang negatif. Bersatulah rakyat Selangor dan kita buktikan pada PR yang kita (Melayu, Cina, India) sayangkan perpaduan kaum yang harmoni, aman dan damai...


Sejurus setelah selesai ucapan YB. Noh Omar, barisan NGO-NGO dalam kawasan telah menyerahkan borang keahlian BN & UMNO sebanyak 205 keahlian pada YB.Noh Omar tanda mereka telah MENYAMPAH akan Kerajaan Selangor sekarang.




ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT!

- a s a m - 

Sunday, November 21, 2010

Kisah Malam Anwar Al-Juburi dipecat dari UMNO & Kabinet



Pada malam itu Che Det yang mempengerusikan mesyuarat kelihatan tenang. Bercakap pun dengan nada perlahan. Beliau menyatakan tujuan mesyuarat MT malam itu adalah untuk membincangkan mengenai Anwar Bin Ibrahim. Che Det pun menceritakan serba ringkas mengenai kisah kemasukan Anwar ke dalam UMNO.


Che Det memberi alasan mengapa beliau sanggup memberi laluan dan menonjolkan Anwar dalam Umno dan kerajaan kerana berharap Anwar akan mengambil alih pemerintahan negara ini daripada dia. Che Det memaklumkan bahawa semenjak kebelakangan ini dia sedar bahawa antara dia dengan Anwar sudah tidak 'ngam' lagi. Banyak perkara yang beliau tidak sekata, baik dalam perihal ekonomi mahupun politik.


Kemudian Che Det memaklumkan bahawa dia mendapat tahu berkenaan hasrat Anwar untuk mencabarnya bagi jawatan Presiden pada pemilihan akan datang. Namun Che Det menegaskan dia bersedia bertanding dengan Anwar pada bila-bila masa kerana yakin dapat mempertahankan dirinya.


Selesai Che Det bercerita tentang semua itu, dia beralih ke bab moral pula. Sedang Che Det bercakap berkenaan peribadi Anwar, tiba-tiba Anwar bangun dan meminta untuk membela diri. Suara Anwar pada masa itu cukup tinggi dan sesekali berdiri sambil menepuk meja.


Seorang Ahli MT juga bangun menempelak sambil menepuk meja dan meminta Anwar menghormati Presiden dan keadaan mesyuarat yang sedang berlangsung. Ahli MT itu mempertikaikan, "Inikah akhlak seorang pemimpin yang hendak menjadi Perdana Menteri?"


Namun Che Det dengan tenang telah membiarkan Anwar bercakap untuk membela dirinya sambil bertanya, "Adakah Datuk Seri ada skandal seks luar tabii dan terlibat dengan pelacur?"


Anwar Bin Ibrahim pada masa itu tidak menafikan sekeras-kerasnya tentang skandal seks luar tabii yang membabitkan dirinya tetapi sebaliknya berkata bahawa semua orang mempunyai hubungan seks. Pada malam itu Ahli MT beranggapan bahawa Anwar akan bersumpah untuk menafikan tuduhan terhadapnya, namun anggapan mereka meleset kerana sehingga selesai mesyuarat Anwar Bin Ibrahim langsung tidak bersumpah untuk menafikan semua tuduhan itu.


Sebaliknya Anwar Bin Ibrahim menegaskan bahawa dia mempunyai pita, dokumen dan sebagainya yang dapat membuktikan bahawa wujudnya konspirasi untuk menjatuhkan dirinya. Semasa menghadiri mesyuarat MT, sememangnya kelihatan Anwar membawa beberapa dokumen. Namun sehingga mesyuarat selesai, satu hapah pun bukti tidak ditunjukkan Anwar kepada Ahli MT untuk membela diri. Jadi bagaimanalah Ahli MT yang lain nak yakin dengan Anwar. Maka Ahli MT telah membuat keputusan bahawa mereka tidak memerlukan seorang pemimpin seperti Anwar Bin Ibrahim.


Pada malam itu, hampir kesemua Ahli MT bersetuju memecat Anwar kecuali 2 orang yang mahukan keahlian Anwar digantung sehingga kes tersebut dibicarakan di mahkamah. Namun bantahan 2 orang Ahli MT itu ditolak oleh yang lain kerana mereka tidak mahu seorang yang rendah moralnya menjadi Presiden parti dan Perdana Menteri.


Apabila Anwar Bin Ibrahim melihat bahawa Ahli MT tidak menyokongnya, maka dia bangun meninggalkan mesyuarat sebelum Che Det sempat menggulungnya. Ramai yang tidak tahu bahawa perbuatan memecat Anwar ini bukanlah suatu perkara yang mudah kerana Che Det terpaksa mengambil risiko yang tinggi untuk memecatnya.


Seorang bekas menteri pernah mengatakan, "Mahathir memang terlalu sayangkan Anwar. Jadi apabila Mahathir terpaksa mengambil tindakan sebegitu bermakna dia ada sebab yang cukup kukuh dan kuat".


Credit to: panehmiang & unspinners


Ulasan:

Kita semua terhutang budi kepada ayahanda Tun Mahathir kerana sedia menjadi 'lilin' untuk menyelamat kan negara dari sang peliwat. Walau apa pun keburukan peliwat tegar ini di ketahui umum, pengikut nya terutama DAP dan non-bumi akan tetap menyokong kerana Anwar berjaya memecah kan perpaduan dan undi melayu. Apabila mereka berjaya meruntuhkan kerajaan pimpinan Melayu, Anwar akan dibuang seperti anjing oleh mereka..

Wahai Melayu, itulah sejarah hitam dalam politik tanah air kita. Aku sendiri melalui saat yg paling getir dalam persahabatan apabila hampir semua rakan-rakan aku tidak mahu bersua muka kerana aku mempertahankan tindakan Tun Mahathir memecat Anwar. Apa pun hujah yang diberikan, mereka lebih mempercayai serangan Anwar, memang serangan Anwar begitu hebat, sehingga begitu ramai cerdik pandai menyebelahi dia. Sesungguh Tun adalah seorang insan yang begitu hebat satu dalam sejuta, tidak semua yang Tun lakukan betul, tapi memecat Anwar adalah sesuatu yang sangat tepat. Syabas kepada mereka-mereka yang sentiasa dibelakang Tun...


PAS itu Melayu
Segelintir PKR itu Melayu
UMNO itu Melayu
Melayu itu ISLAM
ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT !!

- a s a m - 

Friday, November 19, 2010

GEMPAR!! KETUA WANITA PKR MEROYAN..


KETUA WANITA PARTI Keadilan Rakyat(PKR), Zuraidah Kamaruddin pada Jumaat mengakui parti itu melahirkan 'anak tidak cukup bulan' menyebabkan ada yang terencat akal lalu bertindak keluar parti. "Kita akui, Keadilan sebuah parti baru dan melahirkan anaknya sebagai pemimpin yang tidak cukup bulan. Mana-mana pemimpin yang berjaya dan kekal dalam parti adalah anak istimewa, dan mereka (yang) lompat parti sebagai kanak-kanak yang menghidap sindrom down atau terencat akal," katanya. Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menyampaikan ucapan dasar pada Kongres Keadilan Wanita ke-6, di sini, sebagai mengulas pergolakan dalam PKR yang menyaksikan ramai pemimpin dan wakil rakyatnya bertindak keluar parti. Zuraidah berkata keadaan itu berlaku kerana PKR sebuah parti baru yang cuma berusia 10 tahun. Beliau juga mengakui jumlah cabang Wanita PKR yang berjaya mengadakan mesyuarat agung berkurangan kepada 106 sahaja tahun ini berbanding 206 pada tahun lepas. Bagaimanapun perkara itu katanya berpunca daripada usaha pemutihan parti. - BERNAMA

Zuraidah Kamaruddin

Ulasan:
Ini kenyataan yang dikeluarkan oleh Ketua Wanita PKR..wow! kromosom Ketua Wanita PKR ni mesti bagus kan? kah kah kah !
Apakah ini akhlak wanita yang digembar-gemburkan dalam PKR yang kononnya mahu menegakkan keadilan dan kebenaran dalam negara ini? kah kah kah lagi..
Beliau ni sangat sempurna sifatnya sehinggakan beliau sanggup melabelkan sesiapa yang keluar atau melompat dari PKR adalah 'anak-anak yang sindrom down atau cacat'..ini termasuk Zaid Botol ! kah kah kah!! Zaid sindrom down? kah kah kah !! (gelak guling-guling)

Persoalan:
Kalau iyer pun nak melabelkan mereka, apa tidak ada perkataan yang lebih sesuai untuk digunakan selain sindrom down..apakah di mata kepala Zuraidah ni, anak-anak sindrom down ni terlalu hina sehinggakan dipandang begitu enteng sekali?
Mungkin beliau tidak pernah mengalami pengalaman mempunyai atau membesarkan anak-anak sindrom down, jadi beliau tidak tahu bagaimana perasaan ibubapa yang mempunyai anak sindrom down..(baka baik la konon) kah kah kah !!!
Mungkin Zuraidah tidak diuji oleh Allah dengan kelahiran anak yang mengalami sindrom down namun demikian, itu bukan tiket untuk beliau menghina dan mencaci orang lain dengan menggunakan analogi penyakit tersebut. Ia perbuatan yang sangat jijik dan kotor. Jika inilah jenis manusia yang dipilih oleh penduduk Ampang untuk mewakili kawasan mereka, maka tunggulah kehancurannya. Apakah kita masih tidak mahu insaf dengan menyokong Anwar Al-Juburi dan PKR lagi? Renung-renungkan dan selamat beramal !!

PAS itu Melayu
Segelintir PKR itu Melayu
UMNO itu Melayu
Melayu itu ISLAM
ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT !!

- a s a m - 
  


Jadual Ceramah SSDE Ahad Ini


TAJUK: Jom HENJUT Duit Yayasan
TARIKH: 21hb. Nov 2010 (Ahad)
Masa: 8.00 malam
TEMPAT: DUN Dusun Tua, Parlimen Hulu Langat
Jalan Temenggung 11/9, Seksyen 9 Business Park
Bandar Mahkota Cheras

PENCERAMAH: Yb. Datuk Noh Omar, Yb. Dato Satim Diman & Dr. Kow Cheong Wei

Wednesday, November 17, 2010

Anwar Oh Anwar..udah-udah ler tu....

PERHATIKAN:

MATA ANWAR AL-JUBURI !
SENYUMAN ANWAR AL-JUBURI !
GAYA DUDUK ANWAR AL-JUBURI !
CARA DUDUK WANITA ITU !
KOTAK PEMIKIRAN MAMAT HISAP ROKOK TU !

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT !!

-  a s a m - 

DAP Menyundal lagi !!

salam seDunia..


Minggu lepas Kerajaan DAPig Pulau Pinang telah mencadangkan untuk Bahasa Inggeris dijadikan bahasa rasmi kedua selepas Bahasa Melayu untuk Kerajaan Pulau Pinang.
sumber: Klik sini!!


Ulasan:
Apa rasionalnya nak mencadangkan sedemikian rupa? Selama ni pentadbiran Kerajaan Pulau Pinang dibawah pimpinan DAPig ni ada dapat KOMPLEN pasal Bahasa Melayu ker? Blogmaster merasakan ini adalah 'follow-up plan' Kerajaan DAPig dalam nak melupuskan penggunaan Bahasa Melayu di Pulau Pinang. Bayangkan jika ia terjadi, maka cina-cina ini bisa berkomunikasi menggunakan Bahasa Inggeris dan USAH MIMPI lah mereka akan menggunakan Bahasa Melayu walaupun itu adalah Bahasa Rasmi mereka. Seboleh-bolehnya mereka hendak mencontohi Singapura. Kita sedia maklum yang Singapura dikuasai oleh PAP. PAP dan DAPig adalah parti yang membawa ideologi yang sama iaitu, MENJAHANAMKAN MELAYU DI BUMI SENDIRI.


Natijah dari cadangan ini, beberapa negeri lain akan mula menggunakan cadangan yang sama seperti di Selangor dan Kedah. Kelantan mungkin tidak memandangkan lidah orang Kelantan sudah sebati dengan loghat kelate mereka. Apabila semua mencadangkan maka TIDAK  MUSTAHIL Pakatan Pembangkang akan meminta agar diselaraskan di seluruh negara.


Persoalannya disini, mana perginya hero-hero yang membantah PPSMI?
Mengapa hero-hero PPSMI membisu akan hal ini?
PASola berserta badan-badan NGO dan Ahli Sasterawan Negara bangkit membantah PPSMI satu ketika dahulu kini membisu?
Apa kamu BUTA untuk melihat perancangan teliti puak DAPig ini?
Dulu kamu-kamu juga yang dengan gah menayangkan sepanduk CINTAKAN BAHASA MELAYU ?
Kenapa kini diam ??? Telor takda?????


ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT!

- a s a m - 

Tuesday, November 16, 2010

DAPig BUTA SEJARAH !!



1. Hari semakin hari, banyak bukti kian terlihat bagaimana DAPig Komunis semakin menunjukan watak sebenar mereka. DAP yang terkenal dengan keangkuhan dan ketamakan punya cita-cita besar untuk menguasai Malaysia agar anak-beranak KOMUNIS yang dikepalai Lim Kit Sial dapat berkuasa mutlak di Tanah Melayu ini.


2. Hari ini, Setiausaha Agong DAPig, anak kepala Komunis, Lim Guan Eng Anjing dengan lancangnya menuduh UMNO sebagai buta sejarah. Anak kepala komunis ini merasakan dirinya sudah cukup besar hanya kerana berjaya menjawat jawatan Ketua Menteri Penang dan sebenarnya lupa dia masih berpijak di Tanah Melayu!!!


3. UMNO tidak buta sejarah malahan UMNO mencipta sejarah!!! UMNO yang menumbangkan Malayan Union dan yang membawa kemerdekaan di bumi bertuah ini. UMNO juga menyatu-padukan semua kaum di Negara ini. UMNO juga yang menjadikan apa sahaja kaum di Malaysia hidup mewah sebagaimana hidup mereka pada hari ini.




4. Sebenarnya, DAPig yang buta sejarah. Mereka yang cuba menafikan sejarah. DAP menafikan asal-usul mereka dan tidak mahu bersetuju dengan sejarah itu. Mereka mungkin malu dengan asal-usul datuk nenek moyang mereka, jadi mereka buat-buat lupa tentang sejarah itu dan tuduh UMNO buta sejarah.


5. DAPig juga sebenarnya buat-buat lupa tentang sejarah 13 Mei 1969. Mereka tolak cadangan untuk sambutan pada tarikh tersebut atas satu alasan yang kukuh. MEREKALAH PUNCA PERISTIWA BERDARAH 13 MEI 1969. Ini adalah sejarah dan sejarah tidak mungkin boleh diubah. Itu sebab utama meraka tidak diadakan sambutan 13 Mei kerana bimbang golongan muda tahu siapa angkara sebenar hari berdarah tersebut.


6. Lim Kit Siang adalah jaguh pada hari berdarah itu. Kemerdekaan yang baru dinikmati dicemarkan oleh ketamakan DAPig yang ingkar janji dan ingkar belas kasihan Raja-Raja Melayu yang berkenan mengambli mereka sebagai rakyat Raja. Cepat sangat mereka lupa bagaimana mereka boleh menyertai Malaya itu merdeka dan siapa mereka sebenarnya!!! Mereka sesungguhnya lupa asal usul mereka!!!


7. Semenjak itu, DAPig terus menerus mencari apa sahaja peluang untuk berkuasa di Tanah Melayu ini. Soal Perlembagaan Negara terutama Perkara 152, 153 menjadi permainan mereka dan mereka seperti sengaja mencari hal dan kemarahan apabila sering mempersoalkan perkara ini. Ternyata mereka tidak serik dan seperti mahu hari berdarah itu berulang kembali.




8. Banyak lagi hal yang menjadi kemarahan Orang Melayu dan Bumiputera menjadi mainan politik DAPig. Tapi yang paling menyedihkan, ada Melayu itu sendiri yang sanggup BERSEKUTU dengan DAPig untuk menjatuhkan Melayu sendiri.


9. Yang nyata, Melayu hari ini seperti Melayu yang dahulu. Sejarah telah tercatit dan sejarah sentiasa berlaku. DAPig semakin hari semakin melampau dan Orang Melayu ada tahap kesabarannya. Jangan cabar orang Melayu kerana akibatnya amat berat.


10. ORANG MELAYU WAJIB PASTIKAN HASRAT DAN CITA-CITA DAPig UNTUK KE PUTRAJAYA TIDAK MENJADI KENYATAAN. JIKA IANYA BERLAKU, MELAYU AKAN MENJADI HAMBA DI BUMI SENDIRI. MARI SEMUA UMAT MELAYU BERSATU MENENTANG KEJAHATAN DAP INI!!!


source: Klik sini!


Ulasan:
Juak-juak PKR & PASola jangan jadi BODOH menyokong idea DAPig & ANWAR AL-JUBURI dalam usaha mereka menawan Putrajaya. Malaysia ternyata aman-damai sepanjang pemerintahan BN. Tidak dinafikan mungkin ada segelintir yang kecil hati apabila permintaan tidak ditunaikan Kerajaan BN namun itu bukan MODAL anda untuk menentang Kerajaan BN yang selama ini telah mengemudi nakhoda Malaysia dari bawah ke puncak Dunia..Masyarakat dunia yang dulu tidak tahu akan Malaysia, telah mengenali Malaysia. Jangan dek kerana ANWAR Al-JUBURI & DAPig ini..hancur berkecai impian masyarakat Melayu di bumi sendiri..


PAS itu MELAYU
SEGELINTIR PKR itu MELAYU
UMNO itu MELAYU
MELAYU itu ISLAM
ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT!


- a s a m - 

Salam Aidil'Adha buat ISLAM seDunia..



- Solat hari raya dan sembelih korban

Dari Al-Barra, katanya; "Saya mendengar Nabi berkhutbah. Kata beliau: "Pekerjaan kita hari ini (10 Zulhijjah) ialah solat. Sesudah itu pulang dan menyembelih korban. Sesiapa yg berbuat demikian bererti telah menjalankan agama kita." (Sahih Muslim) 




Salam Aidil'Adha WKJ ucapkan kepada semua saudara seISLAM baik di Kelana Jaya mahupun di seluruh Dunia..Semoga Aidil'Adha kali ini dapat menyatu-padukan semangat kaum MELAYU khususnya dalam menjalankan ibadah Qurban...ketepikan ideologi fahaman politik anda sekalian..bersamalah dalam menjayakan Qurban kali ini..


- a s a m - 

Saturday, November 13, 2010

ULASAN - Ceramah SSDE 2 Taman Desaria Fasa 5A & 5B

Sekitar gambar Program Ceramah SSDE




















Kelana Jaya
13.10.2010
3.00 pagi


Kita sedia maklum bahawa pada malam tadi, satu Ceramah Gelombang SSDE 2 diadakan di Dewan Umno Taman Desaria Fasa 5A & 5B. Kali ini penceramah yang dijemput adalah Dato' Satim, Zahid Md. Arip & Ustaz  Umar Sulaiman. Mungkin atas sebab teknikal, ceramah SSDE yang sama diadakan di PJS 2 pada tarikh dan waktu yang sama membuatkan pertukaran penceramah berlaku dan penyudahnya Ceramah SSDE di Penaga diwakili oleh penceramah yang tidak kurang hebatnya Sdr. Fairuz (Mantan Timb. Ketua Menteri 1 Pulau Pinang) & Ustaz Umar Sulaiman.


Ceramah dimulakan oleh Ustaz Umar yang telah mengupas dengan baik sekali mengenai perjuangan Pakatan Pembangkang khususnya PASola yang menggunakan isu agama untuk politik. Beliau menguraikan sebab-musabab kenapa tidak boleh menggunakan kalimah ALLAH bagi kaum bukan ISLAM berserta sejarah dari sirah Nabi beserta dengan nas-nas yang sahih. Ini bersambung pula dengan isu-isu agama yang lain seperti hubungan kekeluargaan, politik cara ISLAM dan lain-lain.


Program bertambah hangat dengan kehadiran Sdr. Fairuz yang mendedahkan sebab beliau ber'hijrah' keluar dari Pakatan Pembangkang. Satu-persatu kronologi pendedahan dibuat mengenai Kerajaan Pulau Pinang didedahkan. Sayang..penceramah tidak banyak mendedahkan mengenai isu-isu di Selangor sendiri. Namun begitu dari pemerhatian Blogmaster, rata-rata hadirin yang hadir tidak berganjak dari kerusi masing-masing sehinggalah ke penghabisan. Alhamdulillah !


Apa yang menarik disini untuk didedahkan ialah, semangat pengundi muda di Zon Penaga & Kelana Jaya. Blogmaster mendapati hampir keseluruhan 500 orang yang telah hadir dan pemuda sendiri terdiri lebih dari jumlah yang dinyatakan. Amat membanggakan! Ini membuktikan pengundi muda di Kelana Jaya telah mula membuka mata dan telinga. Ya..ya..mungkin ada diantara pembaca berkata Blogmaster saja mengipas PPUKJ. Rentikanlah sifat PHD tu yer! 


Pemuda PPUKJ telah hadir dan khusyuk mendengar pendedahan & penjelasan dari penceramah-penceramah. Ada yang bersorak, bertempik menyokong hujah-hujah yang disampaikan. Ini yang kita mahu! Pemuda harus berani bersuara! Mereka juga pengundi dan mereka mempunyai hak untuk menyuarakan suara mereka. Harapan Blogmaster, pada orang-orang Pakatan Rakyat yang mendengar dari celahan tingkap, di tangga, di dalam kereta..bukalah mata hati kamu! berfikirlah secara rasional dan bukan kerana ANWAR AL-JUBURI. Tidak guna jika kita mengeluh, mengadu domba mengenai kecacatan satu-satu kepimpinan itu. Ini bukan masanya untuk itu semua. Yang penting sekarang ialah untuk kita bersama berganding-bahu bagi menawan kembali DUN Seri Setia & PARLIMEN Kelana Jaya. Buanglah yang keruh..dan ambillah yang jernih sahabat..,tiada apa lagi yang Blogmaster hendak sampaikan lagi melainkan para pembaca tepuk dada dan tanyalah selera..


Nota Kaki: Andaikata kita gagal menawan Seri Setia, Kelana Jaya, Selangor pada PRU13 nanti, sudah terlambat untuk kita menyesali tindakan kita memboikot perjuangan sekarang..berjuanglah kerana AgamaMu..berjuanglah kerana BangsaMu..berjuanglah kerana TanahairMu...salam seMelayu!


PAS itu MELAYU
SEGELINTIR PKR itu MELAYU
UMNO itu MELAYU
MELAYU itu ISLAM
ANWAR Al-JUBURI HARUS BERTAUBAT!

BlogMaster